منتظری در گفت‌وگو با پانا:

کم‌توجهی به آموزش و پرورش موجب خسارت به کل کشور می‌شود

توجه به کادرسازی در آموزش و پرورش ضروری است/ سرآغاز تحول اساسی کشور وابسته به آموزش و پرورش است/ دولت باید دغدغه‌های معلمان را بی‌منت پیگیری کند

تهران (پانا) - نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توجه به کادرسازی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت تمام ذهن و اندیشه معلم باید در جهت رشد و بالندگی دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کم‌توجهی به آموزش و پرورش موجب خسارت به کل کشور می‌شود

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با پانا درخصوص محورهای آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد:‌ «سرآغاز تحول اساسی کشور وابسته به آموزش و پرورش است. به هر نسبتی که دولت‌ها به آموزش و پرورش توجه کنند، حاصل آن را در نسل‌های بعدی خواهند دید. کم‌توجهی به آموزش و پرورش موجب خسارت به کل کشور می‌شود بنابراین وزارت آموزش و پرورش مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.»

وی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: «تلاش برای عملی شدن سند تحول بنیادین که ساعت‌ها کار کارشناسی بر آن شده است، حائز اهمیت است. ‌در مباحث نظری از مفاد آن خوب صحبت می‌شود اما متأسفانه در مقام عمل نتوانسته‌ایم این سند را بومی کنیم.»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «وزیر آموزش و و پرورش اعلام کردند که ظاهراً برخی از شهرها به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند و سند تحول بنیادین در آن شهرها به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود و اگر پاسخ خوبی داشت، به سراسر کشور تعمیم داده شود. بسیاری از معلمان اطلاعات دقیقی از مفاد این سند ندارند و به نظر می‌رسد که باید کار آموزشی و ترویجی در این حوزه صورت بگیرد.»

وی ادامه داد: «تربیت بر تعلیم مقدم است اما متأسفانه امروز در آموزش و پرورش، حوزه تربیت نسبت به حوزه تعلیم کم‌رنگ‌تر شده است. شور و هیجان و نشاطی که در علوم تربیتی دهه ۶۰ و ۷۰ بود، امروز دیده نمی‌شود ما باید به تناسب به ذائقه و نیازهای نوجوان و جوان امروز، علوم تربیتی را بازسازی کنیم. متخصصین بنشینند و مدل جذابی ارائه دهند.‌»

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا توجه به کادرسازی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: «دولت باید دغدغه‌های معلمان را بی‌منت پیگیری کند. تمام ذهن و اندیشه معلم باید در جهت رشد و بالندگی دانش‌آموزان باشد. لازم است به معلمان توجه کنیم و کادرسازی به خوبی شکل بگیرد. باید سعی کنیم مراکز تربیت معلممان را نیز به جهت حرفه‌ای،‌ فنی و تخصصی تقویت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار