مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

هدف غول‌های رسانه‌ای جهان، اشغال اندیشه دانش‌آموزان ایرانی است

ما امروز در میدان کارزار و جدال نابرابر با یک هجمه عظیم هستیم و البته دست‌بسته‌ هم نیستیم/ هوش هیجانی بچه‌های ما به مراتب از دیگر کشورها بیشتر است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش بر لزوم تامین خوراک مناسب فرهنگی برای دانش‌آموزان بر پایه دو اصل ایجاد رقابت و همانندسازی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف غول‌های رسانه‌ای جهان، اشغال اندیشه دانش‌آموزان ایرانی است

حجت‌اله الماسی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر ضرورت تامین خوراک مناسب فرهنگی برای دانش‌آموزان گفت: «در سنین کودکی و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دبستان، با ایجاد رقابت و هیجان باید محتوای ملی و میهنی در بستر بازی‌، به‌ویژه بازی‌های رایانه‌ای تولید کرد تا جایگزینی برای قهرمانان معرفی شده از سوی غربی‌ها به فرزندان‌مان ارائه کنیم.»

وی اضافه کرد: «اما در مقاطع سنی و تحصیلی بالاتر این فرمول کارکرد ندارد و در سنین نوجوانی لازم است از اصل همانندسازی برای دانش‌آموزان استفاده کنیم.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «به‌طور مثال امروز شاهد هستیم که دانش‌آموزان بسیجی با افتخار لباس سردار سلیمانی را به تن می‌کنند و یا همین پویش سرود سلام فرمانده که امروز به طور گسترده در سطح جامعه به‌ویژه مدارس و محافل دانش‌آموزی پیگیری می‌شود، در نوجوانان ایجاد نوعی همزادپنداری می‌کند.»

مدیرکل دفتر وزارتی در خصوص سازوکار تهیه محتوای مناسب و خوراک فکری در نوجوانان اضافه کرد: «نوجوانان ما قدرت تفکر انتزاعی دارند و خود می‌تواند در ذهن خویش قهرمان‌سازی کنند، قهرمان‌پروری داشته باشند و در فضای عملیاتی قرار بگیرد. همانند مسابقاتی که بعضا از طریق صداوسیما تولید شده است (مستند-مسابقه فرمانده)‌ یا دیگر رویدادهایی که همانندسازی یا همزادپنداری برای نوجوان به دنبال خواهد داشت.»

الماسی در پاسخ به این سوال که آیا با چنین راهکارهایی دانش‌آموزان ما در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانه واکسینه‌ خواهند شد، گفت: «ما امروز باید بپذیریم که در میدان کارزار با هجمه عظیم غول‌های رسانه‌ای برای اشغال فکر و اندیشه دانش‌آموزان‌مان هستیم. ما در برابر این امپراطوری رسانه‌ای گرچه جدالی نابرابر داریم اما دست بسته‌ هم نیستیم. ممکن است در این جدال، قدرت دیجیتالی و گرافیکی ما کافی نباشد اما در عین حال از قدرت انسانی و معنوی به مراتب بالاتری برخورداریم. هوش هیجانی بچه‌های ما به مراتب از دیگر کشورها بیشتر است. من بارها دانش‌آموزان چینی و کره‌ای را در قیاس با نوجوانان خودمان قرار داده‌ام و دریافته‌ام که نوجوانان ایرانی در قیاس با دیگر نوجوانان کشورهای دنیا، به مراتب از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند. بنابراین باید با اتکا به توان خود در مقابل این امپراطوری رسانه‌ای تا حد امکان مقابله کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار