در کنفرانس خبری با وزیر خارجه سوریه؛

امیرعبداللهیان: با تمام قدرت در‌ کنار سوریه علیه تروریسم می‌ایستیم

ایران آماده تلاش برای جلوگیری از منازعه نظامی بین ترکیه و سوریه است / استقبال دمشق از هرگونه ابتکار عقب‌نشینی ترکیه از اراضی سوریه

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود با بیان این که در این سفر درباره ابعاد همکاری میان دو کشور و رفع موانع در مسیر این همکاری بحث و تبادل نظر شد، تاکید کرد، ایران با تمام قدرت در کنار سوریه علیه تروریسم می‌ایستد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: با تمام قدرت در‌ کنار سوریه علیه تروریسم می‌ایستیم

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است، پس از دیدار با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورما در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود گفت: در این سفر به موضوعات مشترک پرداختیم و راهکارهای همکاری طولانی مدت میان دو کشور بررسی شد.

وی افزود: درباره ابعاد همکاری میان دو کشور و توافق و درباره رفع موانع در مسیر این همکاری بحث و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران هرگز هیچیک از کشورهای دوست و برادر را تنها نگذاشته و نمی گذارد.

وی با بیان این که خون شهدای ایرانی و سوری با یکدیگر ممزوج شده است، خاطرنشان کرد، با تمام قدرت در کنار سوریه علیه تروریسم می‌ایستیم.

امیرعبداللهیان با نثار درود بر شهدای سوری و ایران به ویژه شهید سلیمانی، افزود: بر حمایتمان از یکپارچگی ارضی سوریه تاکید می‌کنیم.

وی گفت: رهبری و مردم دمشق به رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهند که امنیت منطقه و سوریه را مخدوش کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که ایران هر نوع دخالت بیگانه را نادرست و عامل پیچیده تر شدن اوضاع می داند، افزود: هر نوع اقدام نظامی در سوریه عامل ناامنی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد، چند روز قبل به آنکارا رفتم و با مقامهای ترکیه صحبت و تاکید کردم که راه حل مشکل، گفت و گوی مقامهای امنیتی ترکیه و سوریه است.

امیرعبداللهیان گفت: امروز در دمشق اعلام کردم که ایران آماده تلاش برای جلوگیری از منازعه نظامی در سوریه است و بر راه حل مسالمت آمیز تاکید دارد.

وی افزود: با مسئولین سوری به ویژه بشار اسد رییس جمهوری این کشور به مدت دو ساعت درباره اوضاع منطقه، جهانی، روابط دو جانبه و استقرار امنیت در منطقه با شیوه های دیپلماتیک گفت و گو کردیم.

امیرعبداللهیان گفت: از رئیس جمهور و مردم سوریه به خاطر ایستادگی شان در برابر توطئه برای تجزیه این کشور تشکر می کنم. مردم سوریه اجازه ندادند خدشه ای به حاکمیت، استقلال و یکپارچگی ارضی سوریه وارد شود و هر آنچه داشتند در این زمینه در طبق اخلاص قرار دادند.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از عملیات نظامی و تاکید بر فعالیت سیاسی به کار خواهیم برد.

وزیر خارجه سوریه: تجاوزات رژیم اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند/ استقبال دمشق از راه حل عقب نشینی ترکیه از اراضی سوریه

وزیر خارجه سوریه در آغاز کنفرانس خبری با امیرعبداللهیان گفت: اهمیت دیدارهای هیات ایرانی و سوری ناشی از برگزاری آن در بالاترین سطوح است.

وی افزود: بهبود و توسعه روابط میان کشورهای همجوار ضروری است و ما به سیاست ایران برای بهبود روابط با کشورهای همجوار ارج می‌نهیم.

وزیر خارجه سوریه گفت: ایران در روند گفت وگوهای صلح آستانه مشارکت دارد و ما با برادرانمان در ایران در زمینه استفاده از این ابزارهای بین المللی برای اعاده امنیت و ثبات به سوریه و منطقه توافق داریم.

المقداد خاطرنشان کرد: حمایت ایران از سوریه را در تمامی شرایط های دشوار می ستاییم. روابط دو کشور صمیمی و مبتنی بر مودت و احترام متقابل و تمایل به تعمیق آن است.

وی با بیان این که ما مخالف تهدید علیه ایران یا سوریه هستیم، افزود: اسرائیل باید بداند که تجاوزاتش بدون پاسخ نخواهد ماند و این ما هستیم که تصمیم می گیریم چه زمان و چگونه به آن پاسخ بدهیم.

المقداد گفت: ما حمایت مشترکم خود را از مردم فلسطین در برابر تهدیدات و تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام می کنیم.

وی افزود: روابط ایران و سوریه روابطیدیرینه و از سابقه 4 دهه ای برخوردارد و مبتنی بر اعتماد متقابل است.

المقداد گفت: از هر نوع راه حل برای عقب نشینی ترکیه از اراضی سوریه و توقف حمایتش از گروه های مسلح استقبال می کنیم.

وی گفت: به تلاش‌های ایران برای حل بحران سوریه اطمینان کامل داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار