عرب‌شاهی در گفت‌وگو با پانا:

گل‌محمدی باید هنر مربیگری‌اش را نشان دهد

سعید صادقی ده سال قبل باید پدیده می شد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است یحیی گل‌محمدی باید هنر مربیگری‌اش را در بازی گرفتن از ستاره‌هایی که در اختیار دارد ‌نشان دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
گل‌محمدی باید هنر مربیگری‌اش را نشان دهد

سیدضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال گفت: «نفراتی که یحیی گل محمدی از درویش خواسته بود تا 95 درصد جذب‌شده‌اند. درویش هم به‌عنوان یک مدیر فوتبالی توانمند نشان داد که می‌تواند خریدهای خوبی انجام دهد. بازیکنان خیلی خوبی جذب شدند که خواسته مربی بوده است. خوشبختانه مربی بدنساز اسپانیایی هم آورده‌اند. ما وقتی تیم تمرینات فصل جدیدش را استارت زد، آنجا به همراه چند پیشکسوت بودیم. امیدوارم امسال با یکدلی، همبستگی و اتحاد سال خوبی را رقم بزنیم و بااقتدار شروع کنیم. این تیم می‌تواند از همین ابتدا برای قهرمانی راهش را پیدا کند و پیش برود.»

وی افزود: «اینکه بگوییم از الان تیم راه قهرمانی را می‌رود، واقعاً قابل پیش‌بینی نیست. اما از خط دروازه تا مهاجم بازیکنانی داریم که بهترین‌های ایران هستند. نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما شرایط و ابزار موفقیت برای مربی مهیاست و با کمترین نقص پیش می‌رویم. این‌طوری که پرسپولیس دارد خودش را مهیا می‌کند، قهرمانی دور از دسترس نیست. پارسال هم می‌توانستیم قهرمان شویم و با کسب ششمین قهرمانی پیاپی جاودانه شویم اما به خودمان باختیم. البته این را بگویم که اگر یادتان باشد، ما در باشگاه‌های تهران 6 فصل پشت سر هم قهرمان شدیم و حتی یک‌فصل سه جام آوردیم. آن تیم‌ها این‌قدر باکیفیت بودند که ضعیف‌ترین تیم، قدرتمندتر از بهترین تیم‌های فعلی بود.»

پیشکسوت پرسپولیس بابیان اینکه یحیی باید هنر مربیگری‌اش را نشان دهد، تصریح کرد: «اینکه پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد، شکی نیست اما خیلی مهم است مربی چطور بتواند از بازیکنانش بازی بگیرد و چینش خوبی داشته باشد. باید مربی شرایطی را فراهم کند تا بازیکن بهترین فرم و کیفیتش را داشته باشد و با آمادگی کامل به تیم کمک کند. بازی گرفتن از بازیکن هنر می‌خواهد که مربی باید داشته باشد. امیدوارم یحیی بتواند این شرایط را فراهم کند وقطعا کاریزمای کار کردن با ستاره‌ها را دارد.»

ضیاء عربشاهی با اشاره به کیفیت سعید صادقی گفت: «وقتی سال قبل بازی‌های صادقی را دیدم، گفتم که این شاخصه‌هایی دارد که می‌شود روی او حساب کرد و به درد تیم ملی هم می‌خورد. درست است که او 28 ساله است اما یک‌دفعه در این سن که پدیده نشده است و رشد نکرده. مربیان قبلی‌اش او را دیده‌اند حتماً اما کلاس گذاشته‌اند که رزومه‌اش کو و فلان. آن مربیانی که از او استفاده نکردند و به او بها ندادند، به صادقی ظلم کردند. این تنگ‌نظری‌ها را متأسفانه برخی مربیان دارند. وگرنه ما پدیده‌های زیادی داریم. شک نکنید 100 نفر اول در بازیکنان با 100 نفر دوم تفاوت چندانی ندارند. اگر به صادقی زودتر بها می‌دادند، بدون شک به‌جای 28 سالگی در 18 سالگی و ده سال قبل پدیده می‌شد.»

وی خاطرنشان کرد: «زمانی که در پاس بودم، با 16 سال و 7 ماه حبیبی به من در لیگ بازی داد. سال اول دبیرستان بودم. فوتبالم را مدیون حبیبی و شاهرخی هستم و هرگز فراموششان نمی‌کنم. این اصلاً ربطی به نتیجه گرایی ندارد و مربیان به بازیکنان جوان اعتماد نمی‌کنند. همین باعث می‌شود، بازیکن فرسوده می‌شود و استعدادش هدر می‌رود. اگر صادقی 10 سال قبل حقش را می‌دادند، پدیده می‌شد. متأسفانه 90 درصد مربیان ما دنبال نتیجه گرایی هستند و فکر می‌کنند این عامل موفقیتشان است. باید مربی برای بازیکن جوان ارزش قائل شود. اگر مربی به بازیکن جوان اعتماد کند و از طرفی بازیکن هم جواب اعتمادش را با عملکرد خوب بدهد، فوتبال پیشرفت می‌کند.»

پیشکسوت پرسپولیس در پایان افزود: «امیدوارم تیم محبوبم در شروع لیگ استارت پرقدرتی بزند و با توپ پر نشان دهد که بازیکنانی که جذب شدند، بی‌خود نبوده و شایستگی قهرمانی را داریم. این تیم با مدیریت و یکدلی و اتحاد بدون شک می‌تواند بازهم قهرمان شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار