تمرکز دولت چین بر اوقات فراغت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - دولت چین در منطقه خودمختار مغولستان داخلی طرحی اجرا می‌کند که براساس آن در کنار فعالیت‌های درسی، آموزش‌های غیردرسی با هدف غنی‌سازی زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه، مهارت آموزی، تقویت حس مسئولیت پذیری و ... برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز دولت چین بر اوقات فراغت دانش‌آموزان

به گزارش ایرنا، دولت چین در یک مدرسه در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین فعالیت‌های دانش‌آموزی را پس از ساعات آموزشی سازماندهی می‌کند.

شینهوا در این گزارش آورده است: سرمایه‌گذاری عظیم چین در آموزش، اساس توسعه ملی بوده و در دهه های گذشته، حمایت از آموزش به عنوان پایه و اساس توسعه کشور در نظر گرفته شده است. این کشور سرمایه گذاری هنگفتی در بهبود بخش آموزش همراه با گسترش دسترسی عموم مردم به آموزش انجام داده است. دولت پکن همچنین توجه ویژه ای به مردم مناطق دورافتاده یا خانواده های کم درآمد داشته و تلاش می کند دسترسی تمامی اقشار به حق آموزش فراهم گردد. سرمایه گذاری در حوزه آموزش برای این کشور به اندازه ای اهمیت دارد که بیش از ۴ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد.

در حال حاضر نیز یک مدرسه منطقه خودمختار مغولستان داخلی در حال برگزاری کلاس هایی با تمرکز بر فعلیت های مختلف، جدای از مطالب کتب اموزشی است.

به عنوان مثال دانش آموزان طی یک فعالیت پس از کلاس در یک مدرسه ابتدایی در "بائوتو" در منطقه مغولستان داخلی، شیرینی پزی می آموزند.

درواقع مدارس بائوتو فعالیت‌های مختلفی را پس از ساعات آموزشی برای غنی‌سازی زمانی که کودکان در مدرسه بسر می برند، ترتیب داده اند.

دانش آموزان همچنین طی فعالیت های پس از کلاس خوشنویسی یاد می گیرند.

از دیگر برنامه هایی که برای غنی سازی اوقات مدرسه کودکان مدارس ابتدایی ترتیب داده شده، ساخت صنایع دستی است.

دانش‌آموزان نواختن مورین خور یا کمانچه اسب که یک ساز زهی آرشه‌ای سنتی مغولی با حکاکی سر اسب در بالای آن است را نیز پس از کلاس یاد می‌گیرند.

از جمله فعالیت های دیگر ترتیب داده شده برای کودکان این مدارس، تمرینات ورزشی است. به گونه ای که دانش آموزان پس از اتمام زمان آموزش در مدرسه به تمرین های بدنی از جمله ورزش تکواندو می پردازند.

دانش‌آموزان طی فعالیت های پس از کلاس در کلاس‌های نحوه گل آرایی شرکت می‌کنند.

وزارت آموزش چین ماه گذشته اعلام کرد که از پاییز امسال دروس مهارت‌های خانه شامل نظافت، آشپزی، تعمیرات، باغبانی و ساخت صنایع دستی به دروس مدارس ابتدایی و متوسطه اضافه می‌شود.

گفتنی است از آنجاکه نظام آموزشی چین بسیار رقابتی است، این نگرانی وجود دارد که کودکان از مهارت‌های ضروری زندگی غافل شوند، از این رو بسیاری از والدین چینی از تغییرات اعمال شده استقبال کرده‌اند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار