مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش دختران ایران قوی بیان کرد:

درخشش دانش‌آموزان ایران قوی درمسیر تمدن نوین اسلامی، در گرو کشف و شکوفایی استعدادها‌ست

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش دختران ایران قوی با بیان اینکه دختران ایران صاحب استعدادهای بسیار ارزشمندی هستند که می بایست ابتدا استعدادهای آن‌ها شناسایی و سپس شکوفا شود. وی درخشش دانش‌آموزان ایران قوی را در مسیر تمدن نوین اسلامی؛ در گرو کشف و شکوفایی استعدادها دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان ایران قوی درمسیر تمدن نوین اسلامی، در گرو کشف و شکوفایی استعدادها‌ست

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ همایش «دختران ایران قوی» در راستای تقدیر و تجلیل 191 نفر از دانش‌آموزان دختر برتر شهر تهران با حضور علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، استاد حوزه و دانشگاه، مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران، نمایندگان دفتر مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵٧ با عنایت به آموزه های دینی و رهبری پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و مردم نقش پر رنگی در این پیروزی داشتند.

وی با بیان اینکه در تمام دوران انقلاب اسلامی، مردم حضور پرشکوه داشته و در تمام عرصه ها نقش اساسی و جدی ایفا کردند اظهار کرد: هر کجا مردم حضور داشتند، هم زنان بودند و هم مردان، از زمان اعتراضات پیش از انقلاب اسلامی و بعد از آن در انتخابات و راهپیمایی ها و نیز در ٨ سال دفاع مقدس نیز شاهد نقش آفرینی های بسیاری از سوی زنان غیور در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی بوده و هستیم و اکنون نیز بعد از چهل و سه سال، تکیه نظام به مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت با عنایت به اینکه، اساس جمهوری اسلامی ایران آموزه های دین مبین اسلام است که از لحظه ظهور؛ جایگاه ویژه و خاصی برای مقام زن قائل شده، خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام، در عصر جاهلیت که مردم از دختردار شدن خود شرم داشته و آنها را زنده به گور می کردند، در میان جمع به دخترش احترام می گذاشت و با این عمل خود، جایگاه رفیعی به دختر و زن داد و اهل بیت ایشان نیز نگاه ویژه ای به زن و جایگاه زن داشته اند، بر این اساس نگاه به زن پس از اسلام متفاوت شد.

کریمیان در ادامه گفت: در جامعه جهان امروز، با فرهنگ مبتذل و غربی مواجه هستیم که مشابه همان نگاه عصر جاهلیت است و به زن نگاه ابزاری دارد، اما در نظام اسلامی ما جایگاه زن بالاست و مقام زن در آن ارج نهاده می شود همانطور که در سطوح اجتماعی و علمی کشور شاهد نقش آفرینی و حضور پررنگ زنان و دختران موفق هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دختران ایران صاحب استعدادهای بسیار ارزشمندی هستند که به کمک آموزش و پرورش و خودشان می بایست ابتدا استعدادهای آنها شناسایی و سپس شکوفا شود، اظهار کرد: دشمن همواره درصدد تخریب فرهنگ، به ویژه در میان دختران است، بنابراین امیدواریم با توجه به نقش زنان و دختران در گام دوم انقلاب اسلامی، شاهد آن باشیم که در آینده ای نه چندان دور دانش آموزان ما در مسیر تمدن نوین اسلامی ایران خوش بدرخشند.

در ادامه این مراسم، سمیه رفیعی؛ نماینده‌ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شأن نزول سوره کوثر اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می فرماید: ما به تو کوثر عطا کردیم و این جهان بینی الهی در تمام ادیان نسبت به زنان صادق است.

وی در ادامه فرزندان شهدا را نمونه های بارزی از دختران و پسران ایران قوی خواند و افزود: نسل امروز، به روز و صاحب ایده است و نوجوانان و جوانان توانمند امروز، آینده سازان کشور هستند.

رفیعی خطاب به دانش آموزان دختر برتر شهر تهران گفت: شما که پیشران نوجوانان شهر تهران هستید، با داشتن سطح بالایی از دانش؛ جهان بینی شما، در سطح دنیاست و تا زمانی که خدا با شما باشد، حال دلتان خوب است، به هویت خود افتخار کنید و به توانمندی هایتان باور داشته باشید؛ هر اتفاقی را رقم می زنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار