جزئیات برگزاری مسابقه دانش‌آموزی نور گرامیداشت ابوریحان بیرونی؛

17 هزار دانش‌آموز در 4 دوره مسابقات نور، 5700 فیلم علمی ساخته‌اند

تهران (پانا) - دبیر مسابقه دانش‌آموزی نور، جزئیات برگزاری این مسابقه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
17 هزار دانش‌آموز در 4 دوره مسابقات نور، 5700 فیلم علمی ساخته‌اند

حازم فریپور در نشست خبری پنجمین مسابقه دانش‌آموزی نور گفت: بنیاد مصطفی نهادی بین‌المللی برای توسعه علم و فناوری در جهان به شمار می‌آید که شامل تعدادی از مجموعه‌ها و رویدادهای مختلف مانند مسابقه دانش‌آموزی نور است.

وی افزود: محور این مسابقه، ساخت فیلم‌های علمی یک دقیقه‌ای از سوی دانش‌آموزان است که تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ فیلم در ۴ دوره گذشته توسط ۱۷ هزار دانش‌آموز ساخته شده است.

فریپور ادامه داد: این فیلم‌ها در زمینه‌های مختلف است و امسال این مسابقه با گرامیداشت ابوریحان بیرونی برگزار می‌شود.

دبیر مسابقه دانش‌آموزی نور عنوان کرد: از فیلم‌های برگزیده برندگان این مسابقه، فیلم‌های تلویزیونی ساخته می شود تا آثار این دانش‌آموزان دیده شود.

وی هدف برگزاری این مسابقه را مشارکت حداکثری دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در این مسابقه شاهد هستیم دانش‌آموزان از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند و یک کار علمی و موثر انجام می دهند.

فریپور اظهار داشت: هر ساله ۱۰۰ اثر برگزیده از سوی دانش‌آموزان انتخاب می‌شود که آثار حدود ۲۶۰ دانش‌آموز در هر سال برگزیده می‌شود. این فیلم‌ها به صورت گروهی با هدف تربیتی ساخته خواهد شد.

دبیر این مسابقه معیارهای داوری را رعایت ایمنی، رعایت دقت علمی، افزایش انگیزه و تهیه مستندات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان اعلام نتایج شهریورماه است اعلام کرد: برای امسال تاکنون ۷۷۷ اثر به ما رسیده است و ۲۴ استان و ۴ کشور جزو مشارکت کنندگان در مسابقه بوده اند. مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیرماه بود که این مهلت تا ۲۵ مرداد تمدید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار