زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت‌های بنادر هرمزگان وارد نکرد

تهران (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد در پی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری و ده‌ها زلزله و پس‌لرزه بامداد امروز شنبه در استان هرمزگان، خوشبختانه هیچ خسارتی به زیرساخت‌های بنادر مرکز و غرب این استان وارد نشده است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت‌های بنادر هرمزگان وارد نکرد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی و گزارش‌های واصله خوشبختانه زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و بنادر غرب استان متاثر از زمین لرزه بامداد روز شنبه هیچ‌گونه آسیبی ندیده و عملیات تخلیه و بارگیری، پهلودهی و جداسازی شناورها با قوت و بدون وقفه درحال انجام است.

وی با اشاره به وقوع زلزله‌های پی در پی در شهرستان‌های غرب استان نیز گفت: زیرساخت‌های بندری این شهرستان نیز آسیبی ندیده و کارکنان واحدهای امدادی این اداره نیز به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم و آسیب‌دیدگان این شهرستان‌ها در کنار سایر نیروهای امدادی، هلال احمر و بسیج فعال شده و با حضور در محل در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تیم‌های اعزامی از بندر لنگه تا حصول شرایط مطلوب در منطقه حضور داشته و در صورت لزوم و تصمیم مسئولان ستاد بحران استان آمادگی اعزام گروه‌های امدادی از دیگر بنادر استان به محل نیز وجود دارد.

استقرار تیم های امدادرسان بنادر غرب استان هرمزگان در روستای سایه خوش

در همین حال، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب استان هرمزگان از استقرار گروهای امدادی و خدمات رسان بنادر غرب استان در روستای سایه خوش به منظور یاری رسانی به هم‌استانی‌های آسیب دیده در این منطقه خبر داد.

قاسم عسکری نسب در این باره اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه مهیب بامداد امروز شنبه در هرمزگان سریعا سطح دو مدیریت بحران بنادر غرب استان با هماهنگی فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان در روستای سایه خوش که کانون اصلی زلزله بود حضور یافته و مبادرت به راه اندازی اورژانس صحرایی بمنظور مداوای سرپایی مصدومان کردند.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودرو آتش نشانی و آمبولانس همراه با تجهیزات موردنیاز در محل مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول هستند. با هماهنگی صورت گرفته با اداره آتش‌نشانی و ایمنی اداره کل، آمادگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های آتش نشانی و خدمات پزشکی به منطقه وجود دارد.

یادآوری می‌شود، زلزله ۶.۱ ریشتری بامداد امروز شنبه استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه تاکنون ۵ کشته و ۳۹ زخمی برجای گذاشته است. از ساعت ۲.۲ بامداد تاکنون بیش از ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن را لرزانده که ۲ زلزله آن ۶.۱ . ۶.۳ ریشتری بوده است. به دنبال این زلزله‌ها، بسیاری از منازل مسکونی روستاهای منطقه خمیر و بندر لنگه تخریب و دچار آسیب جدی شده‌اند که نیروهای امدادی درحال آواربرداری و خدمات‌رسانی به مردم این منطقه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار