امام جمعه رودهن:

قوام زندگی خانوادگی در گرو پایبندی زوجین به موازین اخلاقی و دینی است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه گفت مهریه سنگین نه از طلاق جلوگیری کرده و نه خواهد کرد آنچه قوام زندگی را تضمین می‌کند قطعا" پایبندی و تعهد زوجین به موازین اخلاقی و دستورات مبین دین است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
قوام زندگی خانوادگی در گرو پایبندی زوجین به موازین اخلاقی و دینی است

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه اظهارکرد: خداوند متعال در آیه ۷۱ سوره مبارکه نساء می‌فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِیعًا/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! آمادگی خود را در برابر دشمن حفظ کنید و در دسته‌های متعدّد، یا بصورت دسته واحد، به سوی دشمن حرکت نمایید.با توجه به این آیه انسان مومن در برابر توطئه‌های دشمنان بیدار و هوشیار است، ایمان اقتضا می‌کند اهل ایمان در تمام عرصه‌‌های زندگی مراقب توطئه‌های مختلف دشمنان باشند.

وی افزود: باید مراقبت کرد که دشمنان با نقشه‌ها و توطئه‌هایشان به باورها و اعتقادات ما آسیب وارد نکنند و بایستی برای مقابله با آنها از تاکتیک‌های جدید بهره گرفت؛ در عرصه اقتصادی تصمیم‌گیران این حوزه باید با تبعیت از اقتصاد مقاومتی توطئه‌های این حوزه را خنثی کنند.

حسینی تصریح کرد: مقابله با توطئه‌های دشمن در عرصه فرهنگی وظیفه همه آحاد مردم است. یکی از توطئه‌های دشمن در عرصه فرهنگی از بین بردن حیا و عفت با ترویج نوع خاصی از پوشش به‌وسیله ترویج مدگرایی است و بی‌شک یکی از عرصه‌های مهم برای مقابله با توطئه‌های دشمنان فضای مجازی است.

امام جمعه رودهن بیان کرد: یکی از برکات ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) پرورش فرزندان و انسان‌های متعالی است که مشعل هدایت بشریت هستند و اصل ازدواج آسان مورد تاکید دین اسلام است. البته حل بعضی از موانع ازدواج بر عهده مسئولین است از جمله آنها اشتغال، تسهیلات مسکن و تسهیلات ازدواج است و حل بعضی دیگر از موانع ازدواج برعهده خانواده‌ها است، خانواده‌ها جوانان را حمایت کنند و کمک کنند موانعی همچون تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد از سر راه ازدواج آنان برداشته شود.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی خاطرنشان کرد: عزت دختر نه به جهزیه سنگین، بلکه به اخلاق و منش اوست و نباید از یاد برد یکی از عرصه‌هایی که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است خانواده است که به هرشکل ممکن باید از آن حراست کرد.

خبرنگاردانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار