پیشنهاد استاندار کرمان به رئیس سازمان سینمایی کشور:

برای تقویت و تسریع فعالیت‌های سینمایی در استان‌ها، «شورای استانی سینما» تشکیل شود

تهران (پانا) - محمد خزاعی ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان شب گذشته دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برای تقویت و تسریع فعالیت‌های سینمایی در استان‌ها، «شورای استانی سینما» تشکیل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی در این دیدار، با اشاره به اهتمام جدی دولت برای تحقق عدالت فرهنگی علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی و سیاسی، گفت: سینما به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای عالی احیا شده است.

وی با اشاره سفر مدیران سازمان سینمایی در استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، افزود: در سفرهای استانی به دنبال برنامه‌ریزی در جهت حل مشکلات استان‌ها هستیم چرا که بررسی مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به وضعیت سینماهای ایران بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ سینما در کشور فعال هستند که با توجه به جمعیت ایران این رقم در حالت ایده‌آل باید بالغ بر ۳ هزار سینما باشد.

وی اضافه کرد: درخواست اصلی مردم ایجاد سینماهای مدرن است. در شهرستان‌ها استعدادهای خوبی وجود دارد که در صورت وجود امکانات دیگر برای ورود به عرصه حرفه‌ای خود، به فکر مهاجرت به پایتخت نمی‌افتند.

خزاعی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی پس از ۴۰ سال ، عنوان کرد: ایجاد شرایط تولید ۵ فیلم اولی در استان‌ها را به سینمای جوان تکلیف کرده‌ایم. استان کرمان در زیر ساخت‌های فرهنگی دارای مشکلات جدی است در شرایطی که مطالبه عموم مردم ایجاد فضای فرهنگی مناسب در این استان است.

وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های مهم استان‌ها تجهیز دفاتر سینما جوان در استان است، این در حالی است که در جنوب کرمان دفتر سینما جوان وجود نداشته و شهرستان‌هایی نظیر جیرفت باید زیرساخت‌های راه‌اندازی سینماجوان فراهم شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به حمایت از تولیدات فیلم کوتاه‌، مستند و غیره اظهار داشت: در این راستا اعتباری حدود ۳۸۰ میلیون تومان برای حمایت از این تولیدات در سطح استانی در نظر گرفته شده است. همچنین، به برنامه هایی نظیر حمایت هایی برای تولید اثر در سینماهای مستند و هنر و تجربه، سوژه پردازی و موضوعات خاص مربوط به تولیدات، برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی و غیره نیز اشاره کرد.

وی در راستای مشکلات سالن‌های سینماهای شهر کرمان، افزود: سالن های مدرن سینما در استان وجود ندارد و به همین دلیل است که مخاطبان سینما کاهش یافته است. در شهرستان‌های کرمان نیز زیرساخت‌های مناسبی وجود نداشته و بستر آن باید تقویت شود. در این زمینه مهمترین مشکلات در شهرستان بم بوده و فاقد سینمای فعال است.

خزاعی با بیان اینکه تا حد توان امکاناتی را دراختیار سینماها و مجتمع‌ها قرار خواهیم داد، افزود: تربیت نیروی انسانی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و تولیدات سینمایی از مواردی است که در استان‌ها به دنبال پیگیری آن‌ها هستیم.

در ادامه این نشست محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان بیان کرد: کرمان در حوزه سینما بسیار عقب افتاده است و در بسیاری از شهرستان‌ها مثل فهرج و رودبار هیچ امکاناتی وجود ندارد که تلاش داریم با اعتبارات سفر رئیس جمهوری زیرساخت‌های خوبی در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: در بعضی از شهرهای استان مانند بردسیر و زرند شرکت‌ها را پای کار خواهیم آورد و برای باقی شهرستان‌ها مانند نرماشیر، جیرفت و ... که شرکت‌های اقتصادی فعالی وجود ندارد نیازمند حمایت سازمان سینمایی هستیم.

فداکار با بیان اینکه کرمان باید به حوزه فرهنگ و هنر و سینما و صنایع دستی بیشتر ورود کند و آثار تولیدی معرفی شوند، افزود: کمک می‌کنیم تا استان در این عرصه پیشرفت کند و مغفول نباشد.

استاندار کرمان با تاکید بر پیوند بین هنر و شهید سلیمانی، گفت: باید هنرمندان این عرصه را نیز پای کار آورد که از این موضوع نیز حمایت خواهیم کرد البته استان کرمان اعتبارات زیادی ندارد و برای اینکه صدای هنر در استان شنیده شود و هنرمندان، ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان، تولیدات هنری و... بیشتر شناخته شوند باید حمایت بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: برای پیشبرد مصوبات و هماهنگی و انسجام بیش تر فعالیت ها در روند برنامه های عمرانی، تولیدات، تجهیز و ظرفیت شناسی حوزه سینما شورای استانی سینما در استان کرمان ایجاد می شود که‌ در صورت موفقیت، مدل این شورا در سایر استان ها هم شکل بگیرد.

شایان ذکر است در این سفر اصغر فارسی، محمدرضا سوقندی و هاشم میرزاخانی رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار