نوش‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا:

سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری ‌در توسعه روابط و گسترش مناسبات تاثیرگذار است

توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، اولویت است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری‌ می‌‌تواند در توسعه روابط و گسترش مناسبات تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری ‌در توسعه روابط و گسترش مناسبات تاثیرگذار است

از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم و اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه تعامل با کشورهای همسایه و دیپلماسی متوازن، شاهد رونق نسبی در حوزه تجارت خارجی بوده‌ایم و نگاه کارگزاران سیاست خارجی به تعامل با کشورهای همسایه مبتنی بر متوازن‌سازی و تعامل هوشمند است.

عضویت در سازمان شانگهای، فعال‌سازی عضویت در پیمان همکاری منطقه‌ای اکو، امضای سند همکاری‌های ۲۵ ساله با چین و تلاش برای تکرار این مدل در ارتباط با روسیه و هند و همچنین سفر رئیس‌جمهوری به روسیه از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص اولویت‌های مدنظر دولت سیزدهم برای توسعه روابط همسایگی، اظهار کرد: «توسعه روابط ما با همسایگان اولویت است یعنی سیاست خارجی ما مبتنی بر اولویت ارتباط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی با کشورهای همسایه است.»

وی به سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان اشاره کرد و گفت: «این سفر می‌تواند در توسعه روابط و گسترش مناسبات تاثیرگذار باشد. در بحث کریدور جنوب به شمال ایران، ترکمنستان، عمان و قطر عضو هستند و امروز جمهوری اسلامی محور اتصال آسیا میانه به خلیج فارس و دریای عمان است بنابراین این ارتباطات بسیار موثر است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «سفرهای این چنینی در رژیم حقوقی قطر هم می‌تواند مفید و اثربخش باشد به عبارت دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نقش مؤثرتری ایفا کنند.»

نوش‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: «ما کشوری هستیم که از تمامی ظرفیت‌‌های نهادها و تشکل‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای استقبال کرده‌ایم و می‌کنیم و نقش جمهوری اسلامی ایران همیشه نقش کمک‌کننده بوده است و ادامه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار