وزیر بهداشت خبر داد:

‌اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب‌العلاج

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین بهره‌برداری از فاز دوم مرکز قلب بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) آباده، بهره‌برداری از این مرکز با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها را مایه افتخار و سربلندی و گامی در جهت محرومیت‌زدایی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
‌اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب‌العلاج

‌به گزارش وبدا، ‌«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت در ادامه سفر امروز خود به استان فارس، وارد شهرستان آباده شد و با حضور در بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) این شهرستان، فاز دوم مرکز قلب این بیمارستان را به بهره برداری رسانید.

وزیر بهداشت در این آئین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) و درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، همچنین آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آباده را نگین درخشان کشور و منطقه دانست که باعث افتخار بوده و شهدای بزرگی را به انقلاب اسلامی اهدا کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز برای جلوگیری از پیشرفت کشور وجود داشته، ایران را دارای قوی ترین نظام سلامت منطقه توصیف کرد و گفت: این موفقیت حاصل ایستادگی مردم و همچنین تلاش شبانه روزی دانشمندان، جوانان مومن، انقلابی و مبتکر این مرز و بوم است.

عین اللهی با اشاره به سفر اخیر خود به اجلاس جهانی ژنو افزود: در این اجلاس مسوولان سلامت دیگر کشورها به توانمندی ایران در حوزه بهداشت و درمان منطقه اذعان داشتند که مایه مباهات است و این در حالی است که قبل از انقلاب، بخشی از پزشکان ما از کشورهای هند و پاکستان تامین می شد و پیشرفت قابل اشاره ای در زمینه پزشکی کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: در سال های پیش از انقلاب اسلامی مردم برای معالجه و درمان به دیگر کشورها مراجعه می کردند، اما امروز به حدی از توانمندی در حوزه سلامت دست یافته ایم که بسیاری از بیماران کشورهای منطقه‌ی برای درمان به ایران سفر می کنند.

وزیر بهداشت در ادامه به دوران بحرانی کرونا و تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما با وجود تحریم های ناجوانمردانه به ویژه در حوزه تجهیزات و دارو، از کشورهای موفق در کنترل بیماری کووید19 بوده و اکنون در حالی که شاهد آمار بالای مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا هستیم، اما این آمار در ایران به تک رقمی و صفر رسیده است.

عین اللهی با اشاره به این که فداکاری و مجاهدت مدافعان سلامت در تاریخ به ثبت رسیده، موفقیت حاصل از مهار کرونا در ایران را نتیجه مجاهدت های مدافعان سلامت، تلاش های دولت و همکاری مردم خواند.

یکی از مهم ترین اولویت‌های وزارت بهداشت، «محرومیت‌زدایی» است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش می شود مسئولان به صورت مستقیم در میان مردم حضور یافته و از دغدغه های آنان آگاهی یابند، افزود: یکی از مهم ترین اولویت های وزارت بهداشت، «محرومیت زدایی» است تا سلامت مردم در همه نقاط کشور تامین شود و در همین زمینه، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین شده و به صورت روزانه در سطح کشور در حال اجراست.

‌عین اللهی در ادامه با بیان اینکه نهضت خیرین در کشور ممتاز است، از مشارکت خیرین در پروژه مرکز قلب و عروق بیمارستان حضرت امام خمینی ( ره) آباده قدردانی کرد و گفت: خیرین سلامت انسان های فداکاری هستند که برای سلامت مردم از دارایی خود می گذرند.

‌وی افزود: این عزیزان در مناطق محروم گره‌های فراوانی را می گشایند و از افتخارات فرهنگی کشور به شمار می آیند.

‌قدردانی وزیر بهداشت از مردم فارس بابت پنجاهمین روز «فوتی صفر کرونا»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان فارس با اشاره به اینکه طی پنجاه روز گذشته، آمار جانباختگان کرونا در فارس صفر بوده است، از همکاری بسیار خوب مردم این استان در طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا قدردانی کرد.

‌«بهرام عین اللهی» در حاشیه سفر امروز خود به استان فارس، مردم این استان را مردمی غیور و با همت خواند که در بحران کرونا همکاری بسیار خوبی با نظام سلامت داشتند.

‌او با بیان اینکه تاکنون آمار واکسیناسیون دز نخست در فارس حدود 98 درصد، دز دوم حدود 87 درصد و دز سوم حدود 60 درصد بوده است، دستاورد این مشارکت را پیشگیری از شیوع کرونا در استان و کاهش پیامدهای ناشی از این بیماری در فارس عنوان کرد.

‌عین اللهی همچنین همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در کاهش خطرات کرونا در استان، تاثیرگذار خواند.

‌وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم استان، بتوانیم شاهد ارتقای روز افزون سلامت در فارس باشیم.

‌اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج

وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت اجرا شده و بسته های خدمت مرتبط با این طرح تعریف و گام به گام ارائه خواهد شد.

‌عین اللهی همچنین امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین( ع) شهرضا، این بیمارستان را نمونه ای از همیاری مردم دانست و افزود: بزرگترین مولفه قدرت در هر جامعه مردم هستند؛ چنان که پیروزی ایران بر تحریم ها و فائق آمدن بر بحران کرونا بخاطر همکاری مردم بود.

‌وی با بیان این که طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین و دستورالعمل آن به تمامی بخش ها ابلاغ شده و جزو برنامه های اصلی قرار گرفته است، گفت: در کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت در همه جوامع اولویت دارد و بدون سلامت اشتغال و رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

‌‌وزیر بهداشت با بیان اینکه امکان دسترسی آسان به خدمات با کیفیت سلامت باید برای همه اقشار فراهم شود، افزود: در طرح عدالت و تعالی، بسته های خدمت تدوین شد تا دریافتی پزشکان براساس محل خدمت آنها تغییر کند؛ به طوری که دریافتی پزشکان مناطق محروم بیش از پزشکان کلانشهرها باشد.

‌عین اللهی اضافه کرد: این سیاست را در شورای حقوق و دستمزد تصویب کردیم و به دنبال آن بسته های تشویقی برای پزشکان مناطق محروم تعیین شد.

‌وزیر بهداشت با بیان اینکه بهره وری در بسیاری از مرکز دولتی نیاز به ارتقا و تکمیل دارد، ادامه داد: در این مراکز باید زمینه ای فراهم کرد که مردم در کنار درد بیماری درد تامین هزینه های خود را نداشته باشند و این مقصود با تقویت بیمه ها حاصل می شود.

‌عین اللهی بودجه بیماران خاص را هشت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تقویت بیمه ها باید برای بیماران صعب العلاج و خاص امنیت و آسایش فراهم آورد.

‌وی با اشاره به اینکه آموزش عالی محدود به مرکز و مکان خاصی نیست و این امکان باید برای تمام نقاط کشور فراهم شود، افزود: تاسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است.

‌وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اهمیت راهبردی جوانی جمعیت خواستار توجه خیرین سلامت به این حوزه و برنامه ریزی جدی در زمینه فرهنگسازی برای رشد جمعیت شد و گفت: افزایش جمعیت یک مسأله فرهنگی است و در این خصوص باید طرح های تشویقی ایجاد شود؛ همچنان که در حال حاضر مادران باردار از هر دهک بدون آزمون وسع و کودکان تا ۵ سال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

‌عین اللهی با اشاره به اینکه تقویت شبکه های بهداشت و درمان در دستور کار وزارتخانه است و باید دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به این امر همت کنند، افزود: بهورزان در نظام جایگاه والایی دارند و قدر این عناصر دلسوز و خدوم در ارتقای سلامت باید بیش از پیش دانسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار