استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت اهتمام دستگاه‌های فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، همه دستگاه‌ها را موظف به اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت اداره خود دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اهتمام دستگاه‌های فرهنگی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان

عابدین خرّم در ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان، با تاکید بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به امور فرهنگی، گفت: براساس قانون باید سه درصد بودجه دستگاه‌ها برای کارهای فرهنگی اختصاص یابد و مسئولان باید نسبت به پشتیبانی و تأمین نیازهای جوانان دغدغه‌مند باشند.

وی اظهار داشت: حضور مدیران دستگاه‌های عضو در جلسات این ستاد ضروری است و در کنار آن از حضور جوانان هم برای طرح مسائل و مشکلات این حوزه بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها بیشترین ارتباط را با قشر جوان و نوجوان دارد و نسبت به سایر ادارات باید احساس مسئولیت بیشتری در این خصوص داشته باشد.

خرّم گفت: براساس پایش علمی و تحقیقاتی که انجام گرفته کمترین علاقه در بین جوانان به امور ورزشی و هنری است که این مسأله مهمی است و باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت جسمی برای جوانان و نوجوانان بسیار مهم است، افزود: ورزش جزو نیازهای اصلی نسل جوان است که باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خانواده‌ها از موسساتی که فقط مدرک می‌دهند و آموزش مناسبی ندارند گله‌مندند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید در این خصوص وارد عمل شده و آموزشگاه‌های مجاز و غیرمجاز را معرفی کند.

خرّم با تاکید بر توجه به مربی‌محوری در امر آموزش، گفت: مربی خوب همانند چراغی است که نوجوانان و جوانان دور آن جمع می‌شوند و دستگاه‌ها باید در برنامه‌های آموزشی به دنبال مربیانی باشند که بتواند جوانان و نوجوانان را جذب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار