خزاعی: باید حداقل ۳ هزار سالن سینما در کشور داشته باشیم

تهران (پانا) - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه از لحاظ تعداد سالن سینما وضعیت خوبی در کشور وجود ندارد گفت‌ حدود ۲۳۰ شهر حتی یکی سالن سینما هم ندارند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خزاعی: باید حداقل ۳ هزار سالن سینما در کشور داشته باشیم

‌محمد خزاعی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمان با عنوان نشست راهبردی سینمای استان کرمان افزود: ۶۰۰ سینمای فعال در کشور داریم که با توجه به جمعیت باید حداقل ۳ هزار سالن سینما داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دولت در کنار مسائل اقتصادی، نگاه جدی به حوزه فرهنگ نیز دارد و اقدامات بر همین مبنا برنامه ریزی و اجرا می شود.

‌معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ و هنر طی چندماه گذشته اظهار داشت: پس از ۱۲ سال شورای عالی سینما در این دولت احیا شد و جلسات آن با حضور رییس جمهور برگزار می شود که نشان از اهمیت مقوله سینما دارد.

وی همچنین از احیای شورای فرهنگ و هنر نیز پس از ۱۰ سال خبر داد و بیان کرد: مباحث و مصوبات این شورا پس از تایید در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حوزه فرهنگ و هنر تاثیر گذار است.

خزاعی ادامه داد: ما در سازمان سینمایی از زیر ساخت های سینمایی در استان های کم برخوردار بازدید می کنیم که این امر در ۴۰ سال گذشته کمتر انجام شده است.

وی گفت: در شهرستان ها نخستین تقاضا راه اندازی سینماست و استعدادهای خوبی در این مناطق وجود دارد که اگر امکانات وجود داشته باشد، هنرمندان و علاقه مندان مجبور به مهاجرت به تهران نیستند.

رییس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: برنامه ریزی کردیم تا پنج فیلم سینمایی با همکاری هنرمندان هر استان تولید شود تا مشارکت استان ها را هم در ساخت فیلم سینمایی داشته باشیم.

وی افزود: استان کرمان به لحاظ اقتصادی توسعه خوبی داشته اما در حوزه زیر ساخت های فرهنگی بویژه در بخش سینمایی دچار مشکلات عدیده‌ای است.

خزاعی تصریح کرد: ۳۸۰ میلیون تومان برای فیلم کوتاه در حوزه شمال استان کرمان اعتبار گذاشته ایم و برای ساخت فیلم مستند هم در موضوعاتی که دغدغه استان است، کمک می کنیم و اگر استان ها نیز درخواست سوژه خاص برای فیلم سینمایی داشته باشند، آمادگی کمک به این موضوع را داریم.

وی افزود: برای راه اندازی دفاتر سینمای جوان در استان های کشور تا عید امسال برنامه ریزی کردیم که ۵۰ درصد هزینه را سازمان سینمایی و ۵۰ درصد نیز از اعتبارات استانداری ها اختصاص یابد.

رییس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: در حوزه جنوب استان کرمان سعی می کنیم دفاتر منطقه‌ای سینمای جوان راه اندازی شود و سینمای شهر جیرفت نیز به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار