ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها در فرآیند سنجش دانش‌آموزان

گلوگاه (پانا) - معاون آموزشی آموزش و‌ پرورش شهرستان گلوگاه گفت‌ خانواده‌ها باید در امر سنجش فرزندان خود نگاه منطقی و واقع‌بینانه داشته باشند؛ هدف عوامل سنجش کمک به خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها در فرآیند سنجش دانش‌آموزان

فاطمه اصغرنژاد در جلسه کمیته سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: خواسته ما از عوامل سنجش آن است که در پایش دانش آموزان دقت عمل به خرج دهند، خانواده ها نیز اگر آسیب یا مشکلی در دانش آموزان تشخیص داده شد پذیرا باشند.

اصغرنژاد عنوان کرد: برخی از خانواده ها اعلام می کنند اگر دانش آموز من دارای مشکل تشخیص داده شود به نوعی آبروی او خدشه دار می شود اما باید گفت مشکل آن جاست که چنین دانش آموزی در مدارس عادی درس بخواند و آسیب ببیند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه نیز در این جلسه عنوان کرد: هدف از سنجش دانش آموزان، شناسایی بیماری و مشکلات آنها در بدو امر است.

ابراهیم خادملو‌ افزود: هر اقدامی نیاز است صورت گیرد تا اگر دانش آموزی شرایط ورود به مدارس عادی را نداشته باشد به سمت مدارس استثنایی هدایت شود.

خادملو‌ بیان کرد: کار اصلی و بخش اعظم سنجش در آموزش و پرورش صورت می گیرد و شبکه بهداشت و درمان نیز در این کار سهمی کوچک دارد و ما امیدواریم بتوانیم در انتهای دوره، تجزیه و تحلیلی داشته باشیم.

مدیر پایگاه سنجش نوآموزان شهرستان گلوگاه نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه دو سال در فرایند آموزش های حضوری وقفه ایجاد شد، ضرورت دارد نشست توضیحی برای مدیران مدارس برگزار شود.

روفیا رحیمی افزود: آگاه سازی خانواده ها در سنجش از طرف مدیران مدارس امری ضروری است.

رحیمی عنوان کرد: پس از حضور نوآموزان در مدارس، آنان به مراکز سنجش معرفی می شوند؛ همچنین به مراکز بهداشتی درمانی و پزشک خانواده ارجاع داده می شوند و غربالگری صورت می گیرد.

وی توضیح داد: این کار در واقع نوعی پیش ثبت نام محسوب می شود و ثبت نام اصلی زمانی است که تمام فرآیند سنجش طی شده باشد.

وی اعلام کرد: سنجش نوآموزان برای ورود به دبستان از ۱۴ تیرماه آغاز می شود.

این جلسه به ریاست مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه و در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: علیرضا محمودجانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار