جزئیات آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی از زبان وزیر اقتصاد

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزنشینان، اعلام کرد این موضوع از مدتها قبل به عنوان موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیات دولت مطرح شده بود و ستاد مبارزه با قاچاق در کنار دولت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین نامه‌ ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به طور خاص ته‌لنجی‌ها را تدوین کنند که این آیین نامه آماده شد و در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات آیین‌نامه ساماندهی مبادلات مرزی از زبان وزیر اقتصاد

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی امروز (۹ تیرماه) در حاشیه بازدید از گمرک خرمشهر اظهار کرد: امروز در معیت مسئولین منطقه و نمایندگان مجلس، بازدید و گفت و گویی با فعالان اقتصادی داشتیم که در حوزه اروندکنار، چوئبده و آبادان مشغول فعالیت تجاری در بنادر و گمرکات بودند.

وی با اشاره به آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزنشینان، ادامه داد: این موضوع از مدتها قبل به عنوان موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیات دولت مطرح شده بود و ستاد مبارزه با قاچاق در کنار دولت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین نامه ای برای‌ ساماندهی مبادلات مرزنشینان و به طور خاص ته‌لنجی‌ها تدوین کنند که این آیین نامه آماده شد و در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: یکی دو بند از آیین نامه ذکر شده نیازمند مجوز فراقانونی از طرف شورای عالی هماهنگی سران سه قوه بود که این موارد ارسال شده و امیدواریم ظرف هفته‌های آینده در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شود. به محض الحاق مصوبه به مجموع ایین‌نامه، نتیجه آن رسما توسط وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

خاندوزی اظهار کرد: براساس مصوبه‌ای که در هیات دولت مطرح شد، اتفاق مهمی رخ می‌دهد و آن هم این است که ورود کالا به صورت ته‌لنجی به صورت منضبط ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این کالاها اساسا دیگر از رده کالای قاچاق و امثالهم خارج خواهند شد و تعداد سفرهای سالانه‌ که بسیار محدود شده بود، نارضایتی زیادی ایجاد کرده بود و بخش زیادی از فعالان اقتصادی در این مناطق دچار کمبود درآمد و بیکاری شده بودند. با افزایش تعداد سفرهای سالانه و میزان کالاهایی که امکان ورود قانونی پیدا خواهند کرد و این موضوع نیز توسط وزارت صمت برای استان‌ها جداگانه ابلاغ خواهد شد، اتفاق بسیار مثبتی جهت افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای صورت خواهد گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان گفت: امیدواریم این نکته در کنار بقیه اقدامات و طرح‌های عمرانی، کمک کند تا بیکاری که جزو گلایه به حق مردم خوزستان به ویژه اروندکنار، آبادان و خرمشهر است، در ماه‌های آینده به سرو سامان برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار