توسعه صنعتی نیازمند راهبردهای تحول‌آفرین است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت توسعه صنعتی نیازمند ترسیم راهبردهای تحول‌آفرین و قابل رصد در گذر زمان است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه صنعتی نیازمند راهبردهای تحول‌آفرین است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در آئین تجلیل از فعالان برتر صنعت استان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، افزود: در تمام کشورهای توسعه یافته راهبردهایی برای طی روند توسعه صنعتی تعیین شده و مجموعه‌هایی برای رصد و بازنگری این راهبردها ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه راهبردهای اساسی در حوزه صنعت ایجاد نشده و باید در شناساندن اهمیت صنعت و تاثیر آن در توسعه تلاش کرده و زمینه تدوین راهبردهای بلندمدت برای حمایت از فعالان این بخش فراهم شود.

استاندار اردبیل به تلاش‌های جهادگونه صنعتگران در تمام برهه‌ها بویژه زمان تحریم اشاره کرد و گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان در زمان‌های تحریم چراغ اقتصاد کشور را روشن نگه داشتند و روز به روز نیز بر این روشنایی افزوده می‌شود.

عاملی با بیان اینکه موانع تولید و صنعت باید برای سهولت فعالیت صنعتگران برداشته شود، خواستار مطالبه‌گری فعالان این بخش از بخش‌های دولتی و متولیان امر، برای روان‌سازی فعالیت‌های تولیدی و صنعتی شد.

وی حل مشکلات حوزه صنعت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: قصور و تاخیر در رفع مشکلات این بخش در آینده مشکل‌ساز شده و تبعات منفی آن در دراز مدت نمایان می‌شود.

استاندار اردبیل توجه به نیازهای توسعه صنعتی و سرمایه‌گذاری های تولیدی را از ضرورت‌های این حوزه ذکر کرد و گفت: اگر می‌خواهیم تولید بهتر پیش برود، باید زیرساخت‌های مرتبط در شهرک‌های صنعتی، راه‌های ارتباطی و اتصالات ریلی را تقویت کنیم.

عاملی به وضعیت و رتبه پایین استان در زمینه اتصال بزرگراهی به مرکز کشور اشاره کرد و افزود: در خصوص دارا بودن استان‌های کشور از راه‌های چهار خطه، میانگین کشوری ۲۴ درصد بوده و این در حالی است که ۱۱ درصد راه‌های استان چهار خطه است که کمتر از نصف میانگین کشوری است.

وی به سفر رئیس‌جمهوری در سال گذشته به استان اشاره کرد و از جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در جریان این سفر به استان و تزریق به پروژه‌های مختلف عمرانی، راه و راه‌آهن خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار