معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد

کرمان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید توأم با آگاهی و آزادی عمل باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، اصغر پارسا در گردهمایی معاونان آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، با بیان اینکه گرایش دانش آموزان به سمت رشته علوم تجربی به مرز هشدار رسیده است، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه لازم جهت هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و علوم ریاضی و فیزیک ضروری است.

وی از تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در راستای کیفیت بخشی به آموزش های عملی و نظری تاکید کرد و افزود: باید بر اساس قانون، زمینه تحصیل بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش فراهم شود.

پارسا از برگزاری ۳۶ ساعت آموزش تابستانی جبرانی برای دانش آموزان دوره متوسطه در چهار درس خبر داد و افزود: این طرح برای دانش‌آموزانی است که حدنصاب قبولی را کسب نکرده‌اند، اما ممکن است دانش‌آموزانی هم باشند که حدنصاب قبولی را کسب کرده‌ باشند اما با نظر شورای مدرسه، نیاز به گذراندن دوره جبرانی داشته باشند، در همین راستا ۳۶ ساعت آموزش، در چهار درس در نظر گرفته‌شده است که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان در این دوره‌ها نیاز به حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس‌ در استان خبر داد و بر انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بر اساس شایسته سالاری و تعهد و کارآمدی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار