در جلسه هم‌اندیشی بهداشت منطقه ۱۳ با محوریت خانه‌های مشارکتی بررسی شد:

‌چگونگی اجرای طرح حمایت از آموزش‌های خانواده و پایداری جوانی جمعیت در منطقه ۱۳

تهران(پانا) -  سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳، به تعامل آموزش و پرورش با مرکز بهداشت شرق، با هدف برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی "طرح جوانی و خانواده، پایگاه سنجش و پروژه مهر" تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌چگونگی اجرای طرح حمایت از آموزش‌های خانواده و پایداری جوانی جمعیت در منطقه ۱۳

اولین نشست هم‌اندیشی بهداشت منطقه با حضور سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، کارشناس بهداشت، همکاران مرکز بهداشت شرق تهران و مدیریت مدرسه مهدیون با هدف برنامه ریزی و اجرای فعالیت های آموزشی طرح جوانی و خانواده، پایگاه سنجش و پروژه مهر در دفتر معاونت پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد.

نادر برزگر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در رابطه با تعامل و همکاری آموزش و پرورش با مرکز بهداشت شرق گفت: به دلیل گستردگی و نوع مخاطب، آموزش و پرورش، محل رجوع ماموریت خیلی از سازمانها و مراکز است که این موضوع می تواند فرصتی برای این مجموعه باشد که از ظرفیت های سایر سازمانها در این راستا استفاده کند.

وی افزود: حضور و مشارکت این سازمان ها می تواند در تحقق برنامه های آموزش و پرورش تاثیرگذار باشد و در یک تعامل دوسویه، تمام ذینفعان از خدمات بهتر بهره مند شوند. یکی از این حوزه‌های موثر موضوع بهداشت و سلامت است که باید بستر و زمینه حضور سازمان های تخصصی فراهم شده و نقش خود را ایفا کنند که در این راستا آموزش و پرورش منطقه ۱۳ آمادگی خود را برای هر گونه فعالیت و همکاری اعلام می کند.

جمیله قرائی؛ کارشناس مسئول بخش آموزش نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت شرق نیز ضمن بیان تبریک به نادر برزگر جهت انتصاب در پست معاونت پرورشی و تربیت بدنی، ضمن ارائه آمار دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی، مطالبی جهت اجرای هر چه بهتر طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کردند.

وی با تاکید بر اجرای طرح مدارس مروج سلامت در مدارس منطقه ۱۳ گفت: مدارس مروج سلامت، مدرسه ای است که ارتقاء دهنده سلامت دانش آموزان است، کودکان و نوجوانانی که در مدارس مروج سلامت با آموزش کافی، رژیم غذایی متعادل، مکان سالم و امن برای بازی و تمرین و حمایت عاطفی برای رشد شخصیتی، تکامل می یابند برای مواجهه با چالش های آینده زندگی آماده تر هستند. همچنین در ادامه جلسه کارشناسان مرکز بهداشت به بیان مواردی از حیطه های کاری خود پرداختند.

هادی انجمن؛ کارشناس بهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۳ با اشاره به طرح حمایت از خانواده اظهار کرد: در اجرای طرح حمایت از خانواده و فرزندآوری، جهت تاثیرگذاری بیشتر آموزش ها به ویژه در زمینه خانواده و فرزندآوری، استمرار و مداومت آموزش ها در مدارس برای رسیدن به نتیجه بهتر ضروری است.

در ادامه در همین راستا پیشنهاد شد تا در فصل نامه ای تخصصی که در کارشناسی بهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۳ منتشر می شود این مطالب به صورت مداوم در فصلنامه ارائه شود.

همچنین در راستای طرح حمایت از خانواده و فرزندآوری مصوب شد تا بروشوری در این زمینه طراحی و چاپ شود و در پایگاه سنجش منطقه ۱۳ واقع در مدرسه دوره دوم ابتدایی مهدیون در اختیار اولیا قرار گیرد.

رضا فلاح؛ مدیر مدرسه مهدیون نیز ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای این طرح افزود: در اجرای طرح با حمایت همکارانم تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا از ایجاد استرس و فشار روانی به مراجعین و همراهانشان پیشگیری کنیم.

همچنین در این جلسه تصمیماتی در جهت آموزش همکاران ستادی واقع در اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۳ و مدیران محترم مدارس اتخاذ شد و تصمیم بر آن شد تا محتواهای آموزشی مرکز بهداشت در زمینه خانواده، فرزندآوری و همچنین تغذیه در اختیار همکاران و والدین دانش آموزان قرار گیرد.

در پایان جلسه در مورد فعالیت مدارس مروج سلامت با حضور ۲۵ مدرسه منطقه ۱۳ در این طرح اشاره و تصمیم گرفته شد که ۵ مدرسه جدید به این طرح اضافه شود که حدودا ۲۰ درصد از مدارس منطقه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند. در زمینه حضور همکاران بهداشت محیط و نیروهایی که از سوی مرکز بهداشت جهت مراجعه به مدارس اقدام می کنند هماهنگی های لازم با مدیران مدارس انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار