رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با سردار رحیمی مطرح کرد؛

کاهش سهم وقوع سرقت در طی پنج سال گذشته

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به کاهش سهم وقوع سرقت در طی پنج سال گذشته در استان تهران گفت این رتبه به‌راحتی به‌دست‌نیامده و حاصل اقدامات انتظامی و امنیتی شبانه‌روزی فراوانی است.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سهم وقوع سرقت در طی پنج سال گذشته

به گزارش رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، صبح امروز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به‌همراه جمعی از فرماندهان انتظامی پایتخت با حضور در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) هفته قوه قضاییه را به رئیس کل دادگستری استان تهران تبریک گفتند.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این دیدار با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به‌منظور تامین نظم و امنیت در جامعه گفت: مجموعه فرماندهی انتظامی پرتلاش‌ترین و در عین حال پرمسئولیت‌ترین دستگاه در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جامعه است و در تامین ام‌القرای جهان اسلام نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به کاهش سهم وقوع سرقت در طی پنج سال گذشته در استان تهران گفت: این رتبه به‌راحتی به‌دست‌نیامده و حاصل اقدامات انتظامی و امنیتی شبانه‌روزی فراوانی است.

وی در ادامه به اقتضائات امنیتی و انتظامی خاص استان تهران اشاره کرد و گفت: حضور پلیس مقتدر در همه عرصه‌ها و میدان‌ها اثرگذار است و در حال حاضر این توانمندی با زحمات و تلاش‌های بسیاری محقق شده است.

القاصی در ادامه به رازگشایی از سرقت صندوق امانات بانک ملی توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: از لحظه‌ای که از وقوع این سرقت اطلاع حاصل شد، به تمامی مراجع قضایی ذی‌ربط دستور داده شد تا اقدامات لازم در جهت تسهیل کار ضابطین صادر شود و در نهایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اقدامات فنی تمامی متهمان شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف گردید که این موضوع نقش ویژه و قابل توجهی در ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به پلیس در پی داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران کشف سرقت صندوق امانات بانک ملی را تنها نمونه‌ای از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دانست و گفت: ماموران خدوم فرماندهی انتظامی در سخت‌ترین شرایط در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها در حال فداکاری و ایثارگری برای حفظ و ارتقاء امنیت عمومی جامعه هستند و امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد، مرهون تلاش این عزیزان در حوزه‌های مختلف است.

از اقدامات ماموران پلیس در چارچوب قوانین و مقررات حمایت و پشتیبانی می‌شود

وی با تقدیر از افکار و اندیشه‌های مدیریتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تامین امنیت شهروندان اظهار کرد: دستگاه قضایی به سهم خود قدردان اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تامین امنیت شهروندان است و از تمامی اقدامات ماموران خدوم پلیس در چارچوب قوانین و مقررات و با حفظ استقلال دستگاه قضایی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

القاصی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مسئولان قضایی مبنی بر «تنظیم ارتباطات قوه قضاییه و ضابطان قضایی» اذعان کرد: اگر پلیس مقتدر و مجهز باشد، اولین نفع و خروجی آن، آرامش جامعه خواهد بود و اگر جامعه در آرامش باشد، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات پیشگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که فرماندهی انتظامی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه توقع و چشم‌داشتی در حال خدمت به شهروندان است، اظهار کرد: ماموران خدوم پلیس در صحنه مواجهه با قانون‌شکنان با مظلومیت و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی از جان خود می‌گذرند تا خدشه‌ای به امنیت شهروندان وارد نشود که این امر جای قدردانی دارد.

سردار رحیمی: اقدامات خوبی در قوه قضاییه با اجرایی شدن سند «تحول و تعالی» انجام شده است

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این دیدار با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه و تلاش‌های صادقانه، گمنامانه و شبانه روزی مجموعه قضایی استان تهران اظهار کرد: روز گذشته فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد حرکت پویا، رو به ‌جلو و اثرگذار دستگاه قضایی را شنیدیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در قوه قضاییه با اجرایی شدن سند «تحول و تعالی» و با حضور مدیران خدوم در دستگاه قضایی و از جمله مدیریت ارزشمند ریاست معزز قوه قضاییه انجام شده که جای تقدیر دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه تلاش‌های شبانه‌روزی و گمنامانه قضات در مسیر عدالت‌گستری و استقرار امنیت در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: روند مثبت و اثرگذاری که در حال حاضر در قوه قضاییه وجود دارد، در تعابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کاملا مشهود است و این تعابیر، به‌مثابه مدال افتخاری است که بر گردن دستگاه قضایی قرار دارد و می‌درخشد.

وی در ادامه با تقدیر از تمامی همکاری‌ها و تعاملات نزدیک و صادقانه مجموعه قضایی استان تهران و شخص رئیس کل دادگستری استان تهران با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: خوشبختانه امروز نزدیک‌ترین و صادقانه‌ترین ارتباط میان پلیس، دادگستری و دادسرا در استان تهران وجود دارد که روز به روز در حال گسترش و تکامل است.

رحیمی در ادامه بخش اعظم توفیقات پلیس در برقراری نظم و امنیت در کشف جرایم پیچیده، خاص و مهم را مرهون همکاری‌های نزدیک، تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه قضایی دانست و گفت: امروز سهم وقوع سرقت در طول پنج سال گذشته از 29 به 17 رسیده و در سه ماه اول سال جاری نیز سهم وقوع سرقت از 19 به 17 رسیده که انقلابی در این حوزه محسوب می‌شود و این تحول، به برکت همکاری با دستگاه قضایی حاصل شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های مختلف پلیس‌های تخصصی در تهران بزرگ در جهت ارتقاء امنیت جامعه اظهار کرد: این طرح‌ها به پشتوانه حمایت‌های همه‌جانبه قضات شریف و عزیز در تهران انجام شده و با توجه به اینکه این نگاه بلند از صدر ریاست دادگستری در بدنه مجموعه قضایی استان تهران تسری پیدا کرده، قضات شریف دوشادوش پلیس در صحنه‌ها حضور دارند و همکاری می‌کنند.

در پایان این نشست؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اهداء لوحی به‌مناسبت هفته قوه قضاییه از اقدامات دادگستری کل استان تهران تقدیر به‌عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار