مدیرعامل سازمان هلال‌احمر آذربایجان‌ شرقی:

هلال‌احمر بسیج بین‌المللی امدادرسانی است

تبریز(پانا) - مدیرعامل سازمان هلال‌احمر آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه هلال‌احمر یک بسیج بین‌المللی است خصوصیات یک امدادگر را اولی بودن، متخصص بودن و ایثارگر بودن عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هلال‌احمر بسیج بین‌المللی امدادرسانی است

حمید منجم در طرح کاربینی عملیاتی هلال احمر تبریز (دادرس) گفت: هلال احمر بانی اصلی آموزش های همگانی است. آموزش همگانی دارای دو بعد است. بعد اول امدادی و بعد دوم دگر امدادی است.

وی افزود: سال قبل در ۱۵۰ مدرسه استان آموزش های لازم در زمینه امدادرسانی ارائه شده است.

مدیر عامل سازمان هلال احمر استان اظهار امیدواری کرد که طرح دادرس در تمامی مدارس استان اجرا شود.

منجم در خصوص ابعاد مختلف تربیت سخن به میان آورد و افزود: هلال احمر در کشورهای اسلامی با عنوان هلال احمر و در کشور های خارجی با عنوان صلیب سرخ شناخته می‌شود که این یک بسیج بین المللی خدمت رسانی است.

وی خاطر نشان کرد: هرکس که کاور هلال احمر را برتن می کند باید ۳ رکن در او وجود داشته باشد. اول داوطلب بودن است، یعنی اینکه برای هر کاری بدون هیچ مشکلی داوطلب شود. دوم متخصص بودن است. یعنی اینکه حرفه و اطلاعات لازم را برای انجام هرکاری داشته باشد و در آخر ایثار است یعنی اینکه جان خودش را برای هرکاری فدا کند.

مدیرعامل سازمان هلال احمر استان انتظار خود را از آموزش و پرورش استان بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید توجه خود در زمینه آموزش ها را چند برابر کند و نیز از سفیران انتظار داریم به چند رکن مهم توجه کنند.

وی به سفیران توصیه کرد: فعالیت های جمعی را تبلیغ کنید و آموزش های لازم را سپری کرده و سپس آموزش دهید.

وی اظهار امیدواری کرد که با آموزش های عالی و برنامه ریزی های لازم، شاهد پرورش امدادگران و داوطلب های درجه یک در سطح جامعه باشیم.

محمد بابازاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز در برنامه ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان و دانش آموزان شرکت کننده در برنامه کاربینی عملیاتی دادرس عنوان کرد: امسال در دهمین طرح ملی دادرس، ۱۵۰تیم از مدارس استان آموزش۱۶ساعته امداد و کمک های اولیه را با مباحث پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان ،بانداژ و آتل بندی ،تریاژ مقدماتی ،حمل مصدوم، اطفاء حریق و چادرزنی گذرانده اند و تیم‌های دادرس از امروز به مدت ۶ساعت آموزش‌های عملی و بصری را در مراکز امداد و نجات و پایگاه های امدادی سپری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار