سخنگوی دولت در پاسخ به پانا؛

تصویب ۲۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش در 26 سفر استانی رئیس‌جمهوری

تخصیص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تکلیف دولت/ ۲ هزار میلیارد تومان هم به طور خاص به منظور جایگزینی کلاس‌های درسی کانکسی در ۱۱ استان کشور پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است

تهران (پانا) - سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت تاکنون در جریان سفرهای استانی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث، توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش مصوب شده است. از این میزان، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که بخشی از تکالیف دولت بوده برای اختصاص بودجه، تخصیص یافته است. 

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تصویب ۲۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش در 26 سفر استانی رئیس‌جمهوری

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن بمباران شیمیایی سردشت، اظهار کرد: مصوباتی که امروز هیات دولت داشت، اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های زلزله استان خراسان رضوی و خراسان شمالی، وقوع تندباد در غرب استان گیلان بود و همچنین لایحه‌ای به منظور امضای موافقت‌نامه دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از سوی وزیر اقتصاد ارائه شده بود که دولت با قید یک فوریت با این لایحه موافقت کرد.

سخنگوی دولت افزود: درباره طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروی انسانی نیز ‌سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت انتخاب شد تا با همکاری‌ مجلس وضعیت این نیروها ساماندهی شود.

وی در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به ترکمنستان، تأکید کرد: اجلاس خزر یا همان اجلاسی که امروز به دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان تشکیل می‌شود، ششمین اجلاسی است که با حضور سران در حال برگزاری است و موضوع محوری اجلاس مسائل دریای خزر و زیست بوم دریای خزر و جلوگیری از مداخله سایر کشورها در مدیریت دریا است. طبیعتاً ترانزیت دریایی و استقرار مسائل تجاری از محورهای این اجلاس و دیدارهای دوجانبه این دیدار خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه چند درصد از مصوبات ۲۶ سفر استانی رئیس‌جمهوری به حوزه آموزش و پرورش تخصیص داده شده است؟ چه میزان اعتباری برای گسترش عدالت آموزش و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: یکی‌ از‌ محورهای مصوبات در سفرهای استانی ناظر به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش به ویژه در حوزه احداث بناهای لازم و ساختمان‌های لازم است. مطابق آماری که از معاونت اجرایی رییس‌جمهوری و وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم، تاکنون در جریان سفرهای استانی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث، توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش مصوب شده است. از این میزان، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که بخشی از تکالیف دولت بوده برای اختصاص بودجه، تخصیص یافته است.

سخنگوی دولت افزود: مصوبات استانی از منابع مختلفی تأمین مالی می‌شوند به عنوان مثال تسهیلات و آورده خود دستگاه‌ها و بخشی هم تأمین منابع بودجه‌ای دولت در این حوزه پیشرو بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی به خصوص از محل فروش اموال و املاک مازاد وزارتخانه‌ها برای تأمین منابع نوسازی و بهسازی پیش‌بینی شده است. ‌در حوزه آموزش و پرورش نیز املاک مازاد مناسبی برای این حوزه وجود دارد؛ قریب به ۲ هزار میلیارد تومان هم به طور خاص به منظور جایگزینی کلاس‌های درسی کانکسی در استان‌های اردبیل، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، سمنان، ایلام، زنجان، فارس، لرستان، خراسان رضوی و هرمزگان پیش‌بینی شده که این منابع هم تأمین اعتبار شده است.

بهادری جهرمی درباره مغایر شناخته شدن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان با قانون توسط مجلس نیز گفت: درباره حقوق بازنشستگان قانون‌گذار سازوکار را شفاف تشریح کرده است. پیش از این در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی برای افزایش حقوق درنظر گرفته بود، اما با تدبیر سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بیش از این در نظر گرفته شده است تا هم قدرت خرید حفظ شود هم در سقف توان تامین این میزان باشد. در این مصوبه هیئت تطبیق نقطه نظر و سوالات و ابهاماتی داشتند و دولت پاسخ آن‌ها را تقدیم هیأت کرده است.

سفر دوحه و مذاکرات قطر در راستای استمرار مذاکرات است

وی درباره سفر «جوزف بورل» به ایران گفت: ایران همواره رویکرد فعال و ابتکارات خود برای حل تحریم ها را در پیش داشته و سفر بورل به ایران در این راستا بود.

بهادری جهرمی با اشاره به مذاکرات قطر افزود: سفر دوحه در راستای استمرار مذاکرات است تا ایران مانند گذشته به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا مذاکرات را در پیش خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تداوم مذاکرات برای حل تحریم های یکجانبه ظالمانه برای هر دوطرف پذیرفته شده بود، اظهار کرد: امیدواریم با عبور دولت جدید آمریکا از شیوه ترامپ، بتوان به تغییرات مثبت و توافق قابل قبول در این مسیر دست یافت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سؤالی درباره زمان معرفی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که این کار ظرف موعد قانونی خود انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص برنامه‌ها و اقدامات دولت برای مقابله با قاچاق نیز گفت: تکمیل سامانه تجارت یکی از راه‌های پیشگیری ورود قاچاق کالاست که دولت در حال پیگیری جدی این موضوع است و در همین ۱۰ ماه فعالیت دولت با تسریع امور، شاهد پیشرفت ۱۴ درصدی کار هستیم.

وی همچنین درباره اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهوری به صورت مستمر پیگیر این قانون است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، توسعه و تقویت نظام بیمه و پرداخت یارانه‌ها را نیز از سیاست‌های عمومی دولت مردمی دانست که با جدیت پیگیری می‌شود.

تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت سیزدهم‌ نیست

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بحث‌های مربوط به جدایی بخش بازگانی و تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی توضیح داد: تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست بلکه طرحی است که سال ۹۷ در مجلس اعلام وصول شده بود.

وی افزود: طرح مذکور پس از تصویب مجلس وقت مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و حتی در نامه کمیسیون اجتماعی مجلس هم به این نکات اشاره شده است اما در نهایت دولت سیزدهم با کلیات آن موافقت کرد ولی باید دید مجلس همین نظر را در تشکیل وزارت بازرگانی دارد یا خیر.

بهادری جهرمی درباره افزایش تعرفه محصولات پستی هم بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت حمایت از مشاغل خُرد و خانگی و کسب‌وکارهای اینترنتی است و در همین راستا دولت کارگروه ویژه کسب و کارهای خانگی را تشکیل داد و برای اولین بار شاهد ورود کسب‌وکارهای خُرد در بورس بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار