باقرزاده در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات‌کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور مطرح کرد

طراحی پیوست «غدیر» برای آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت امام علی(ع)

باید رنگ‌و‌بوی انقلابی در کارهایمان وجود داشته باشد/ هرچه‌قدر برنامه‌ها از همایش به سمت کف مدرسه برود موفقیت بیشتری به دنبال خواهد داشت/ نرم‌افزار جامع اردوگاهی در دست طراحی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت برای عید غدیر باید برنامه‌های مدونی وجود داشته باشد و با ایجاد یک پیوست غدیری، دانش‌آموزان با شخصیت امام علی(ع) آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طراحی پیوست «غدیر» برای آشنایی دانش‌آموزان با شخصیت امام علی(ع)

اصغر باقرزاده در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات‌کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، با بیان نقش و اهمیت بالای معاونان پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: به معاونان خداقوت می‌گویم زیرا مسئولیت این معاونت بسیار سنگین و انشالله الهی است.

وی افزود: کارهای زمین مانده فراوان داریم و فرصت ما کم‌ است؛ همچنین در آستانه تابستان هستیم و همه اولیا، خانواده‌ها و جامعه چشم به معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دوخته‌اند که در تابستان چه کاری برای دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

باقرزاده ادامه داد: از فرمایشات استاد بهجت بهره می‌برم که می‌فرماید مشاهده می‌کردم سیدی در کنارم نشسته بود و می‌گفت من مریض هستم من را دعا کن. آن شخص دنبال دارویی از دست این عارف بزرگ‌ بود. استاد بهجت به او فرمود برای جاهایی از بدنت که سالم است شکر کن، جاهایی از بدنت که سالم نیست خوب می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما برای جاهای سالم شکر می‌کنیم و با همین نگاه وارد عرصه پرورشی شدیم؛ ما ظرفیت‌ها و نگاه‌هایی داریم که جای شکر دارد.

وی گفت: محور اصلی ما در کف مدرسه و خود دانش‌آموز است؛ به این معنا که هرچه‌قدر برنامه‌ها از همایش به سمت کف مدرسه برود موفقیت بیشتری به‌دنبال خواهد داشت. لذا سیاست اصلی معاونت، تعداد و پوشش دانش‌آموزان در هر برنامه است.

باقرزاده ادامه داد: تابستان پرکار و پرزحمتی در پیش داریم؛ برنامه‌های ارایه شده از سوی شما در نرم‌افزار مشخصی که طراحی‌شده بارگذاری شده است و برنامه‌ها در روزهای آینده با تاکید بر تمرکزدایی بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: معاونان پرورشی و فرهنگی باید با واحدها و نهادهای دیگر مشارکت کنند و زمینه این مشارکت اکنون وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی اگر در مبانی تربیت صرف شود در درمان و مداخله صرف نمی‌شود.

باقرزاده گفت: از ما توقع می‌رود انقلابی رفتار و عمل کنیم. بنابراین باید رنگ‌و‌بوی انقلابی در کارهایمان وجود داشته باشد و پای مبارزه با ظلم بایستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: اعتبارات برای مناطق محروم به طور ویژه است، همچنین سفرهای هدفمند و تربیتی را در پیش داریم؛ اول و آخر این سفر برنامه دارد.

وی ادامه داد: سکوی ایران قوی یک زمینه برای مشارکت خانواده‌ها و اعضای مدرسه است که از این طریق، استعدادهای دانش‌آموزان را به سایرین نشان دهیم. این یک عصر جدید منطقه‌ای و مدرسه‌ای با پیوست فرهنگی مشخص است.

باقرزاده با اشاره به راهبرد ویژه وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزشگاه‌های معاونت تربیت‌بدنی برای برگزاری کلاس‌ها در اختیار است. وضعیت اردوگاه‌ها باید ساماندهی شود که این امر آغاز شده است. یک نرم‌افزار جامع اردوگاهی نیز در دست طراحی است.

وی تصریح کرد: یکی از پیوست‌های فرهنگی باید بحث حجاب و عفاف باشد؛ برای این امر باید کارگروهی تشکیل شود.

معاون وزیر با اشاره به تلاش دولت مردمی برای تحقق عدالت در همه ابعاد و زمینه‌ها، افزود: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی راه‌اندازی شده و کارهای جهادی را دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: برای عید غدیر باید برنامه‌های مدونی داشته باشیم و با ایجاد یک پیوست غدیری دانش‌آموزان را با شخصیت امام علی(ع) آشنا کنیم.

باقرزاده همچنین گفت: توانمندسازی نیروی انسانی برای حدود ۲ هزار مربی و مشاور آقا و خانم در ۵ نقطه طراحی شده است که برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار