در گفت‌وگو با پانا:

مسعود زارعی: گل‌محمدی باید پای دستیاران خودش می‌ایستاد

تهران (پانا) - مدافع راست پیشین پرسپولیس معتقد است مدیرعامل این باشگاه هر بازیکنی که گل‌محمدی از او خواسته را جذب کرده و دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم نتیجه‌گیری وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مسعود زارعی: گل‌محمدی باید پای دستیاران خودش می‌ایستاد

مسعود زارعی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: «باید از مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه تشکر ویژه‌ای کنیم که لیست یحیی گل محمدی را یکی پس از دیگری جذب کردند و در روزهای آینده هم این خریدها کامل می‌شود. درست است که با این مریدها انتظارات هم بالا می‌رود و همه نتیجه می‌خواهند. این خواسته به حق هواداران است. یحیی هم هر بازیکن و هر نیازی که داشته، باشگاه آن را خریده و برآورده کرده است. به نظرم هربازیکنی خواستند را گرفتند و یحیی دیگر هیچ بهانه ای ندارد. مطمئن باشید گرفتن این همه بازیکن درجه یک کار هرکسی نیست. کار کردن با چنین بازیکنانی هم خیلی سخت است و مدیریت خیلی قدرتمند می‌خواهد تا تیم وارد حاشیه نشود.»

وی افزود: «فوتبال حرفه‌ای است. پرسپولیس چه بازیکن داشته باشد، چه نداشته باشد، هوادار از این تیم انتظار قهرمانی دارد. این تیم با پشتوانه چند ده‌میلیونی هوادار این‌قدر قدرتمند است که در هر شرایطی مدعی قهرمانی است. فوتبال هم حرفه‌ای شده و تیم‌ها بسته به نیاز خود یارگیری می‌کنند. بیشتر تیم‌ها هم نتیجه گرا شده‌اند. می‌بینید با کمترین اختلاف گل نتایج رقم می‌خورد. حالا که یحیی ابزار خیلی خوبی برای فصل آینده در اختیاردارید باید نتیجه بگیرد. همه عوامل موفقیت را هم دارد. دستیار خارجی هم گرفته است. تمام نقاط ضعف تیم ترمیم‌شده است و بدون شک قدرتمندتر از قبل شدیم. باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و از ابتدای لیگ امتیازات را جمع کنیم.»

مدافع پیشین پرسپولیس ادامه داد: «به نظرم حالا که پرسپولیس همه نوع بازیکن در ترکیب خودش دارد، این هنر سرمربی است که چه نوع فوتبالی را انتخاب کند. چطور از بازیکنانش استفاده کند و از آن‌ها بازی بگیرد. یحیی بدون شک کاریزمای خیلی خوبی در استفاده از بازیکنان دارد. چندین سال است که در پرسپولیس حضور دارد. در مقطع قبلی تجربه خیلی بزرگی کسب کرد و می‌داند باید چطور رفتار کند. حواشی و تمام مسائل باشگاه را می‌داند. با بازیکنان معمولاً روابط دوستانه‌ای دارد. حالا پرسپولیس فقط یک مهاجم شش‌دانگ خوب خارجی کم دارد. البته در حال رایزنی هستند و بدون شک این نقیصه هم برطرف می‌شود. شک نکنید سپاهان، استقلال و گل گهر بازهم مدعیان اصلی فصل جدید خواهند بود و این‌طور نیست که از الان پرسپولیس را از پیش قهرمان بدانیم. باید برای قهرمان شدن کار و تلاش کرد و بدون این‌ها به سهمیه هم حتی نمی‌رسیم. آلان هر بازی از استادیوم دیدن 500 هزار تومان برای تماشاگر آب می‌خورد. امسال امیدوارم تیم طوری بازی کند که هوادار لذت ببرد و قهرمانی تیمش را ببیند و خوشحال شود.»

مسعود زارعی با اشاره به جدایی فنایی، مطهری و رحیم پور از کادر فنی پرسپولیس گفت: «این نظر سرمربی بوده است. مطهری، فنایی و رحیم پور برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیدند. آن‌ها این تیم را به فینال آسیا بردند. اما امسال هجمه زیادی آوردند. تا دروازه‌بان اشتباه می‌کند، گردن فنایی انداختند. تا تیم گل خورد، گردن مطهری و فلان بازیکن و مربی بدن‌ساز انداختند. بالاخره بعضی مواقع اتفاقاتی رقم می‌خورد، که قابل پیش‌بینی نیست. اگر گل محمدی سال قبل می‌توانست بازیکن خوب بخرد، آن بازیکنان تاجیکی و ازبکی را نمی‌خرید. بالاخره اینجاست که باید به فکر آینده بود. معتقدم باید از کسانی که برای پرسپولیس زحمت کشیدند، سپاس‌گزار باشیم و از آن‌ها تشکر کنیم. امیدوارم در تیم‌های جدیدشان موفق باشند. به نظرم هر جامعه ای که برایش مشکلی پیش می‌آید، باید نفر اول آن پاسخگو باشد. گل محمدی باید پای دستیاران خودش می‌ایستاد. او با همین رحیم پور و مطهری و فنایی به فینال آسیا رسید و در لیگ ما قهرمان شد. متأسفانه فضای مجازی با یک اشتباه بازیکن یا مربی را نابود می‌کند. این اصلاً خوب نیست و متأسفانه این فضل برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرد.»

وی تأکید کرد: «یحیی گل محمدی حالا که بازیکنان بزرگی خریده، امیدوارم به تیم‌های پایه هم توجه کند. واقعاً بازیکنان خیلی خوبی در رده‌های پایه‌داریم. خودم آنجا کارکردم و می‌دانم که چقدر استعداد خوب داریم که می‌توانند در تیم بزرگ‌سال باشند. تا کی باید برویم، چندین میلیارد برای فلان بازیکن بدهیم. برای سعید صادقی 20 میلیارد هزینه کردیم. او با 28 سال سن چه پدیده‌ای است؟ این‌ها همه‌اش بازی‌های رسانه‌ای و باهوشی مدیر برنامه‌اش بوده که توانسته قیمتش را بالا ببرد. کسی پدیده است که 21، 22 سال سن داشته باشد نه 28 سال. حسین زاده استقلال هم در سایپا پدیده شد و آن‌ها او را خریدند. همین‌ها باعث می‌شود تا فوتبال ما به بیراهه برود. متأسفانه هیچ نگاه آینده‌نگری به فوتبال پایه و مدارس فوتبال نمی‌شود. شک نکنید اگر همه باشگاه‌ها فقط به‌اندازه 5 سال به تیم‌های پایه خود رسیدگی کنند، در آینده فوتبال ملی و باشگاهی ما پر از استعداد می‌شود و از هر بازیکنی بی‌نیاز می‌شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار