سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

توجه به دانش‌آموزان مناطق محروم در اولویت برنامه‌های تابستانی قرار دارد

زنجان (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت اوقات فراغت زمان مناسبی برای اجرای برنامه‌های تربیتی است که باید در اجرای این برنامه‌ها به دانش‌آموزان مناطق محروم توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به دانش‌آموزان مناطق محروم در اولویت برنامه‌های تابستانی قرار دارد

اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح فعالیت‌های تابستانی، ضمن تشکر از مسئولین آموزش پرورش استان و دانش آموزان و همکاران گفت: فضای معنوی استان زنجان، فضای عاشورایی و حسینی این استان که بعنوان پایتخت شور و شعور حسینی شهره است، این استان را که از بستر فرهنگی مناسبی نیز برخوردار است به کانون برنامه ریزی های تابستانه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: استان زنجان آمادگی خود را مبنی بر برگزاری برنامه های اوقات فراغت تابستانی اعلام کرده که امروز این مهم در زنجان کلید می‌خورد.

باقرزاده افزود: اوقات فراغت زمان مناسبی برای اثرگذاری بیشتر روی دانش آموزان است که می‌توان با استفاده از روش های جدید و فناوری های نوین، اردوها یا سفرهای تربیتی یک روزه و هدفمند برای دانش‌آموزان تدارک دید.

وی بیان کرد: برای فعالیت های تابستانی، سفرهای زیارتی برنامه ریزی شده است. همچنین باید به دانش آموزان مناطق محروم و نیازمند کشور در برنامه ریزی و اجرا توجه ویژه شود.

باقرزاده در ادامه گفت: در پایگاه های تابستانی برنامه هایی برای مربیان و خانواده های دانش آموزان اجرا خواهد شد تا بتوان بستر مناسب برای رشد و تعالی دانش آموزان را پدید آورد.

وی به نقش تشکل های دانش آموزی اشاره کرد و گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، جمعیت هلال احمر و بسیج دانش آموزی چهار تشکل تاثیرگذار در اجرای برنامه های تابستانه هستند که ۱۰ برنامه ویژه تابستانی بصورت متمرکز و ۴۹ برنامه متمرکز هنری و پرورشی برگزار خواهند کرد که تعدادی از آنها به صورت حضوری و تعدادی نیز مجازی خواهد بود.

وی در انتهای سخنان خود به برنامه تثبیت یادگیری اشاره کرد و گفت: برای ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز متوسطه جهت تثبیت یادگیری در مدارس، برنامه ریزی و کلاس های جبرانی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: نیما حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار