انتقاد امانی از عدم تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران از عدم تحقق وعده زمان اجرای کاهش صدور زمان پروانه ساختمانی توسط شهرداری انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد امانی از عدم تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان

ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران طی تذکری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید بهشتی و همراهانشان گفت: از مجموعه شهرداری تهران تشکر میی‌کنم بابت حل مشکل رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر که در طی چند ماه گذشته تماس، مراجعه و تجمع در خصوص وضعیت قراردادهایشان و هزینه‌هایی که متحمل می‌شدند داشتند. با تغییری که در مدیریت این مجموعه ایجاد شد امسال تصمیمات خیلی خوبی گرفتند که اگر اجرایی شود رضایت این افراد جلب می‌شود.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از مناطق داشتم یکی از اقشاری که خیلی به ما مراجعه می کردند همین رانندگان خودرو سرویس شهر بودند و امسال که به منطقه رفتیم حتی یک مورد هم مراجعه نداشتیم و نشان از این است که مشکل این افراد را حل کردند. در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران حجمی هم آقای دکتر فروزنده و مجموعه نیروی انسانی شهرداری زودتر تصمیم بگیرند. این افراد در خوف و رجاء به سر می‌برند. مدارکشان گرفته شده و استعلام هایشان انجام شده اما هنوز حکمی صادر نشده که یک علت آن مشکلات سیستمی بوده است. امیدواریم زودتر این موضوع نیز حل و رضایت این افراد هم جلب شود.

این عضو شورا اضافه کرد: تذکرم در مورد قول‌هایی است که ما به مردم می‌دهیم؛ آنها را تکرار می‌کنیم و اصرار هم می‌کنیم و بعد به راحتی از کنارشان می‌گذریم است. از ابتدای این دوره یکی از خواسته‌های ما به عنوان شورا و همچنین تدابیر شهردار تهران کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی است. شورا هم در مهر ماه سال گذشته در این زمینه مصوبه‌ای داشت و قرار شد ظرف دو ماه شهرداری لایحه نحوه و فرایند کاهش زمان صدور پروانه های شهرسازی را به شورا ارائه دهد. حالا در تیر ماه سال 1401 هستیم و 10 ماه از این مصوبه گذشته است.

امانی گفت: تا دو هفته پیش هم شهردار تهران و معاون شهرسازی‌شان روی این موضوع که می‌خواهند زمان صدور پروانه را به دو ماه کاهش دهند اصرار داشتند و به صراحت گفتند از اول تیر ماه عملیاتی می‌شود. حتی معاون شهرسازی ایشان در یک همایش ملی گفتند من این کار را می‌کنم و اگر این کار را نکردم استعفا می دهم. اول گفتند آخر اردیبهشت و بعد آن را به آخر خرداد تبدیل کردند و اطلاعاتی که الآن داریم حاکی از این است که بحث شش ماه است و آن هم فقط برای ساختمان‌های چهار طبقه و کمتر است و برای ساختمان های پنج طبقه و بالاتر امکان ندارد صدور پروانه را به شش ماه کاهش دهند.

وی با بیان اینکه این حرف‌ها مردم را به حق متوقع می کند، تاکید کرد: وقتی مسئولی این قول را می‌دهد؛ زمانی که عمل نمی کند مصداق هشدارهایی می‌شود که مرتبا مقام معظم رهبری می‌دهند که به مردم وعده ندهید که عمل نمی‌کنید. اول عمل کنید بعد تبلیغ آن را بکنید. تدبیری که شهردار تهران و حوزه شهرسازی برای کاهش صدور پروانه به کار گرفتند کار بسیار خوبی است اما کارشناسی کنند و با آنان که دست اندرکار اجرا هستند مشورت کنند و برآورد زمان را درست انجام دهند تا دچار این خطاها نشوند. دیروز رسانه ها با بنده تماس گرفتند که آخر خرداد شد و از این به بعد می توانیم منتظر بمانیم که پروانه شهرسازی ظرف دو ماه صادر شود؟ ما برای ساختمان های کمتر از پنج طبقه نهایتا بتوانیم شش ماهه صادر کنیم. در نتیجه خواهش می کنم اول؛ مصوبه شورای شهر در مورد لایحه شهرداری درباره این موضوع زودتر به شهرداری بیاید. دوم؛ شفاف سازی کنند و اگر اشتباه کردیم از مردم عذرخواهی کنیم و وعده‌ای که نمی توانیم عمل بکنیم به مردم ندهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار