مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ شرقی:

یکی از مهمترین مولفه‌های فرآیند یاددهی، اطمینان از سلامت یادگیرنده است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت سنجش دانش‌آموزان و نوآموزان در بدو ورود به مدرسه، یکی از مهمترین مولفه‌های فرآیند یاددهی را، اطمینان از سلامت یادگیرنده دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین مولفه‌های فرآیند یاددهی، اطمینان از سلامت یادگیرنده است

مراسم افتتاحیه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی آذربایجان شرقی در دبستان شهید آیت الله بهشتی آموزش و پرورش ناحیه ۱ تبریز برگزار شد.

علیرضا صیادی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهید بهشتی گفت: ما به عنوان‌ خادمان مردم با این شهدا پیمان می‌بندیم که با روش صحیح راه آنها را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: زمینه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با آغاز سنجش دانش آموزان پدیدار می شود. پایگاه های سنجش آذربایجان شرقی با همکاری تلاشگران این عرصه برای ۱۰۶ هزار دانش آموز و نوآموز در ۶۹ پایگاه فعالیت خواهند کرد که از این تعداد پایگاه، ۴۷ پایگاه ثابت و ۲۱ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی به صورت ویژه ای فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: فرآیند یاددهی و یادگیری چند مولفه مهم را در برمی گیرد که مهمترین آنها اطمینان از سلامت یادگیرنده است. اگر معلم این اطمینان را نداشته باشد، طبیعی است که فرایند یادگیری به صورت مطلوب انجام نمی گیرد. اگر مشکلات دانش آموز در بینایی، شنوایی، سلامتی و... توسط خانواده و معلم مورد شناسایی قرار نگیرد، طبیعی است که مشکل به وجود می آید.

وی ادامه داد: سنجش دانش آموزان یکی از اساسی ترین برنامه ها است که بسیار ارزشمند بوده و در ارتباط با یادگیری، سنجش، آزمایش و اطمینان بهترین کمک حال دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت است.

صیادی اظهار کرد: ضروری است که در خصوص این موضوع اطلاعات لازم به خانواده ها ارائه شود و اطمینان کامل آنها در این مورد کسب شود. چون بسیاری از خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند که باید توسط رسانه ها اطمینان به ۱۰۶ هزار خانواده داده شود که این سنجش به صلاح خود دانش آموز است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ تبریز نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش افزود: در ناحیه یک تبریز، ۸ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار می گیرند که ۹ درصد از کل دانش آموزان مورد سنجش استان است.

اسفندیار صادقی افزود: در این ارزیابی ها، دانش آموزان از لحاظ دانش، رفتار و اخلاق و همچنین از روش های تعهد بر تحصیل، تعهد به ورزش و برنامه های درسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: طبق ارزیابی ها، آموزش های لازم با توجه به خصوصیات فردی دانش آموزان به آنها آموزش داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار