حمید ضیا‌پور:

سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش و دستاوردی بزرگ است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش و دستاوردی بزرگ دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش و دستاوردی بزرگ است

جلسه عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در مدارس با رویکرد تحقق مدرسه صالح، تربیت دانش آموز تمام ساحتی، تربیت فناورانه و آموزش ترکیبی در دبستان آرمینه مصلی نژاد تشکیل شد.

حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان، در راستای مدرسه محوری گفت: مدیر مدرسه در رویکرد تحولی، جزء اصول نظام آموزش و پرورش است و برای تغییر نگرش مدیران مدارس، اولین قدم در این راه، فراهم ساختن زمینه برای اجرای این طرح بر اساس سند تحول بنیادین است. بنابراین ابتدا باید نگرش مدیران، معلمان و حتی والدین را نسبت به مدرسه و کارکرد آن تغییر دهیم. با تغییر نگرش باید جدایی و فاصله بین آموزش و تربیت را کنار بگذاریم و توجه خود را معطوف به تعریف تربیت بر طبق سند تحول بنیادین نماییم و در راستای مدرسه صالح گام برداریم و این امر نیازمند مدیرانی توانمند است.

سپس کوروش حمید زاده؛ دبیر قرارگاه تربیت فناورانه وزارتخانه اظهار کرد: تحقق مدرسه صالح و تربیت دانش آموز تمام ساحتی در تراز سندتحول بنیادین، از جدی ترین برنامه های آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است.

حمید زاده با بیان این که سند تحول مدرسه‌ ای باید مد نظر قرار گیرد، افزود: مدرسه صالح؛ مدرسه ای است که دانش‌آموزان را برای موقعیت‌های یادگیری آماده و استعدادهای دانش‌آموزان را در ساحت‌های شش ‌گانه شکوفا می کند. بخش اعظم کار این مدرسه، «مشارکت» است.

دبیر قرارگاه تربیت فناورانه در مورد محور تربیت تمام ساحتی، محور استقرار زیر نظام های سند تحول بنیادین، تقویت مدرسه، بهبود مدیریت، عدالت آموزشی در جهت توسعه فرصت های کیفیت آموزشی و محور آموزش ترکیبی مطالبی بیان نمود و تأکید کرد در این زمینه، طرح های خلاقانه و ابداعی منطقه در اسرع وقت به وزارتخانه ارسال شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت منطقه، مدارس منطقه را به عنوان پایلوت، جهت اجرای طرح های وزارتی قرار داد و گفت: اختیارات مدارس را افزایش خواهیم داد و مدیران را توانمند و ظرفیت آنها را افزایش می‌دهیم و به تنوع محیط‌ های یادگیری خواهیم پرداخت. چرا که کلاس، بخشی از محیط یادگیری است و مکان‌های دیگر مدرسه و اتفاقات آن، بخش دیگری از فرآیند یادگیری هستند.

حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶، ابراز خرسندی کرد که برنامه ها و سیاست های منطقه بر طبق سند تحول بنیادین و در راستای برنامه های قرارگاه وزارتخانه، در جهت عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین در مدارس منطقه، پویش «جهاد علمی» جهت ایجاد فرصت های آموزشی برابر در قالب آموزش ترکیبی، تقویت مدارس و مدیران ، تربیت فناورانه و رسیدن به مدرسه صالح و حیات طیبه برنامه ریزی و به مدیران ابلاغ شده است.

در ادامه سعید طاهری؛ رئیس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای عدالت آموزشی با اشاره به پویش جهاد علمی در دبیرستان البرز و در راستای توسعه فرصت های کیفیت آموزشی گفت: اهتمام جدی به بست و توسعه عدالت آموزشی به عنوان مهم‌ ترین اصالت نظام تعلیم و تربیت اسلامی، دستیابی برابر دانش‌آموزان به امکانات تحصیل صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی آنها، توسعه مهارت آموزی به جای تکیه بر حافظه محوری که همواره مورد نقد مسئولین و اولیاء بوده است، تجهیز کارگاه‌ها و کارآفرینی، توسعه حرفه‌های دانش بنیان متناسب با نیازهای جامعه، اولویت بخشی فعالیت‌ های تربیتی و تقویت تربیت اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت‌های پنهان آموزش و پرورش به ویژه ظرفیت بی‌بدیل منابع ارزشمند انسانی در آموزش و پرورش، تلاش برای به روز آوری متون درسی و منابع آموزشی از طریق تعامل بیشتر، از جمله اولویت‌ های اصلی جهت عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در مدارس و محقق نمودن اهداف آموزش و پرورش است.

در پایان، مدیر دبستان آرمینه مصلی نژاد گزارشی از مجموعه فعالیت های دبستان در زمان کرونا ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار