با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

‌۵۰ مدرسه برتر مجری طرح یاریگران زندگی تقدیر شدند

ساری (پانا) - در اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی از ۵۰ مدرسه برتر بین ۲۵۰۰ مدرسۀ مجری این طرح تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
‌۵۰ مدرسه برتر مجری طرح یاریگران زندگی تقدیر شدند

اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی استان مازندران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، رئیس آموزش و پرورش میاندورود و مربیان و معاونان پرورشی شهرستان ها و دیگر مسئولان، در اردوگاه شهدای دانش آموزی شهرستان میاندورود برگزار و از مدارس برتر تقدیر شد.

مصطفی عابدی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مازندران در رابطه با طرح یاریگران زندگی اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

وی افزود: خداوند همه بندگانش را اجتماعی خلق کرده است، اثبات شده است که هر چقدر مشکلات و مسائل گسترده باشند، اگر اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد همه مسائل حل خواهد شد.
مشاهده شده که اگر همه به دستورالعمل ها قائل باشند حتی ویروس ویرانگر و منحوس کرونا هم شکست می خورد چه برسد به سایر مشکلات.

عابدی گفت: چهارتا «خ» مهم در زندگی داریم؛ خود، خدا، خلق و خلقت. ما در بحث پیشگیری از حوادث نسبت به خودمان مسئولیم. در همه حوزه ها من باید از خودم مراقبت و با خودم ارتباط برقرار کنم. افرادی که در حوزه خودشناسی و مهارت خودآگاهی قوی تر و تواناتر باشند زندگی خیلی بهتری دارند و هیچ وقت از ای کاش ها و اگرها سخن نمی گویند؛ چون با برنامه ریزی و آگاهی نسبت به توانایی های خویش زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: «خ» دوم خدا. اما چرا خدا را اول نگفتیم؟ چون کسی که خودش را نشناخت خدای خودش را هم نمی‌شناسد، از خدا مراقبت کنیم. اگر ارتباط خویش با خدا را حفظ نکنیم، متاسفانه بازهم دچار حادثه هایی می‌شویم که بعدا قابل جبران نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: سومین «خ» را به طور کلی خلق می نامیم که شامل همسایه، خانواده و افراد جامعه ماست. ما نسبت به انسان های اطراف خود مسئولیم و آنها هم نسبت به ما. نباید نسبت به عملکرد اطرافیان بی تفاوت باشیم چون زندگی و رفتار ما برهم تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: و «خ» چهارم که در مازندران بی مهری زیادی نسبت به آن می شود، خلقت، جهان آفرینش و محیط زیست است. بحث محیط زیست هم که مطرح می شود، باید حفظ منابع آب، خاک، جنگل و... در ذهن نقش ببندد. آری اگر از این چهار «خ» به درستی مراقبت کنیم حال همه ما خوب است. اما اگر این مراقبت ها را نداشته باشیم دچار حادثه خواهیم شد.

عابدی در پایان گفت: امید است جمع حاضر از زمانی که از این در خارج شدند نسبت به اوضاع و احوال دیگران بی توجه نباشند و به سادگی از کنار اتفاقات پیرامون گذر نکنند، حال مردم را خوب و به دیگران توجه و از یکدیگر مراقبت کنند، همانطور که در قرآن ، آیه ۳۲ سوره مائده اشاره شده است: « هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.» ان شاء الله با مسئولیت پذیری جامعه ای سالم، پویا و زنده ایجاد کنیم.

دانش آموز خبرنگار: محمد سرگلزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار