تاکید وزیرعلوم بر توسعه خوابگاه‌های متاهلی

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر توسعه و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها و همچنین تسهیل شرایط برای فرزندآوری و حمایت از دانشجویان متأهل تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیرعلوم بر توسعه خوابگاه‌های متاهلی

به گزارش ایرنا، اولین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون فناوری و نوآوری، رییس سازمان امور دانشجویان، رییس صندوق رفاه دانشجویان، رییس موسسه تحقیقات جمعیت کشور و نمایندگان معاونت‌های پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی در محل وزارتخانه علوم برگزار شد.

در این جلسه مواد ۲، ۶، ۷ و ۳۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت و مسئولیت پیگیری اجرای دقیق این مواد در دانشگاه‌ها تعیین شد.

همچنین ماده ۷ این قانون که مراکز دانشگاهی را مکلف می کند ۱۰ درصد از درآمدهای اختصاصی و ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را برای احداث، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهند؛ با جزییات بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و همچنین نحوه هزینه کرد اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی که سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خوابگاه های متاهلی در نظر گرفته است، بررسی شد.

محمدعلی زلفی گل با تاکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: همه معاونت‌های این وزارتخانه با همکاری همه‌جانبه در راستای اجرای دقیق مواد این قانون تلاش کنند.

زلفی‌گل تاکید کرد: باید به هر نحوی حمایت خود را از دانشجویان متاهل داشته باشیم و شرایط را برای فرزندآوری آنان تسهیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار