همزمان با برگزاری اولین جلسه انجمن:

اعضای جدید انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر منصوب شدند

کاشمر(پانا)- اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر در سال جاری به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد و اعضای جدید این انجمن منصوب شدند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اعضای جدید انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر منصوب شدند

امیر دایی صراف فرماندار شهرستان کاشمر، در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و مطالعه اظهار کرد: انتصاب اعضای جدید انجمن کتابخانه ها به منظور استفاده از دیدگاه های متنوع در حوزه کتاب انجام می شود.

وی اظهار کرد: لازم است اداره کتابخانه های عمومی یک نشست فرهنگی و ایده پروری با حضور صاحب نظران حوزه کتاب برگزار و راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه را در کاشمر بررسی و شناسایی کند.

صراف همچنین از شهرداری کاشمر خواست تا در سال جاری مبلغ پرداختی سهم نیم درصد را حداقل تا سقف 160 میلیون تومان افزایش داده و در صورت تحقق درآمد، این مبلغ را به 180 میلیون تومان نیز برساند.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی گفت: از ابتدای سال جاری 174 هزار و 946 نسخه کتاب توسط اعضا در 7 کتابخانه نهادی کاشمر به امانت رفته است ضمن اینکه هم اکنون بیش از 6100 عضو فعال در کتابخانه های نهادی کاشمر حضور دارند.

محمد فیض عارفی سپس به انتخاب اعضای جدید حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای قبلی انجمن حدود 6 سال عضو این انجمن بوده اند، به منظور استفاده از نظرات و دیدگاه های افراد مختلف در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به پیشنهاد فرماندار شهرستان سه نفر از صاحب نظران حوزه کتاب در کاشمر به عنوان اعضای جدید انتخاب شدند.

وی ضمن تشکر از خدمات اعضای سابق خاطرنشان کرد: ما از اعضای سابق انجمن هم که از افراد صاحب نظر در حوزه کتاب هستند تقاضا می کنیم همچنان اداره کتابخانه های عمومی را از نظرات خود بهره مند ساخته و به عنوان عضو مدعو در جلسات آتی انجمن حضور داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در ادامه با اشاره به موضوع سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری گفت: سال گذشته شهرداری کاشمر مبلغ 120 میلیون تومان بابت سهم نیم درصد پرداخت کرده است که تقاضا داریم در سال جاری با توجه به افزایش درآمد و بودجه شهرداری این مبلغ نیز افزایش داشته باشد.

فیض عارفی تصریح کرد: سهم نیم درصد تنها منبع تأمین هزینه های جاری کتابخانه های عمومی است و اگر به موقع پرداخت نشود، تأمین این هزینه و ارائه خدمات کتابخانه ها با چالش جدی مواجه خواهد شد.

در پایان این جلسه از سیدجواد موسوی، حسن قربانی و زهرا عاصمی اعضای سابق انجمن با لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تجلیل به عمل آمد و احکام انتصاب حمیدرضا بی تقصیر، وحید نیک سرشت و مریم مهربان نیا به عنوان اعضای جدید حقیقی و همچنین احکام اعضای حقوقی انجمن توسط فرماندار کاشمر به آن ها تقدیم شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار