اصل کار فرهنگی، کار با نوجوانان است

شیراز(پانا)- معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، روسای سازمان‌های دانش‌آموزی و مربیان این سازمان را جهادگران عرصه تعلیم و تربیت خواند و افزود: شما خط مقدم جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستید.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اصل کار فرهنگی،  کار با نوجوانان است

معین سامانیان امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با مسوولان سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق ۵۹‌گانه آموزش و پرورش فارس که با حضور قائم مقام معاون وزیر و رییس سازمان دانش‌آموزی کشور در شیراز برگزار شد، گفت: جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند به روی کسانی باز می‌کند که دوستشان دارد، پس خداوند شما را دوست دارد که موقعیت جهادگر بودن را برای شما ایجاد کرده است.

وی افزود: فضای فرهنگی، فضای شلوغی است که بنا به فرموده پیامبر اسلام (ص)، کار فرهنگی، عرصه کار با نوجوانان است، در واقع این سخن به ما راهبرد خاصی می‌دهد تا بتوانیم در عرصه تعلیم و تربیت به‌خوبی عمل کنیم.
سامانیان ادامه داد: "رهبر معظم انقلاب در احکامی که برای نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها صادر می‌کنند یک بند مشترک دارند و این است که وظیفه نماینده رهبر در هر استان، صرفا کار با نوجوان است و این ظرافت دقت نظر مقام معطم رهبری را نشان می‌دهد.

وی از تلاش سازمان دانش‌آموزی فارس، در برقراری ارتباط موثر با علما و تشکیل یک هیات علمی مذهبی و اعتقادی متشکل از طلاب فعال در حوزه تعلیم و تربیت به عنوان مشاوران مدهبی سازمان دانش‌اموزی تقدیر کرد و افزود: در تلاشیم با حضور طلابی که در عرصه تعلیم و تربیت فعال و با تجربه هستند در کنار مربیان و رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، به پیشبرد اهداف و فعالیت‌های تشکیلات کمک کنیم.

وی گفت: در همین راستا در تلاش با برقراری ارتباط موثر با آستان احمدی و محمدی و تشکیل معاونت دانش‌آموزی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) هستیم.

او با اشاره به خطبه‌‌های آیت‌الله دژکام در نماز جمعه اخیر شیراز، گفت: ایشان با توجه به مسائل موجود، در خطبه‌های نماز جمعه رویکرد را رویکردی تربیتی عنوان کردند به این معنی که ما باید امور تربیتی را در اولویت قرار دهیم.
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با معرفی کتاب "مربی و تربیت" نوشته مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، اضافه کرد: این کتاب دیدگاه افراد را نسبت به تعلیم و تربیت تغیر می‌دهد و شما مربیان را به مطالعه این کتاب توصیه می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار