ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برکت در سال جاری

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برکت در سال جاری

به گزارش بنیاد برکت، محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت امسال ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی می‌کند که باعث ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت‌ شغلی به شکل مستقیم و غیرمستقیم برای مردمان این مناطق می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی اشتغال کشور با حضور رییس جمهور مقرر شد بنیاد برکت با توجه به زیرساخت‌ها، توانایی‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه توانمندسازی به خصوص متمرکز در مناطق محروم، ایجاد ۳۰۰ هزار شغل از یک میلیون شغل تعهد شده توسط دولت را در سال ۱۴۰۱ برعهده بگیرد.

به گفته ترکمانه، بنیاد برکت در حال حاضر در ۱۲ هزار روستای کشور با پوشش ۴۰ درصد جمعیت روستایی حضور دارد و تا به امروز ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی را در حوزه‌های اجتماعی و راه‌اندازی مشاغل خرد، کوچک و خانگی در این مناطق به بهره‌برداری رسانده است.

وی افزود: رسالت و تمرکز ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت پیشرفت مناطق محروم با تمرکز بر روستاها، حاشیه شهرهای بزرگ و شهرستان‌های کوچک است. در حال حاضر تمرکز بنیاد بر اشتغال‌های خرد و خانگی و کوچک در این مناطق است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های جدید در حوزه اشتغال‌زایی توضیح داد: امسال بحث تکمیل کردن زنجیره‌های ارزش اقتصادی در این مناطق را نیز در دستور کار داریم. تسهیل‌گران بنیاد از ابتدای راه‌اندازی یک شغل تا مرحله تولید، فروش و حتی صادرات محصول نهایی در کنار کارآفرین خواهند بود.

ترکمانه ادامه داد: بنیاد برکت فرآیند اشتغال‌زایی را به شبکه مجریان و تسهیل‌گران خود و حلقه‌های میانی که متشکل از مردم هستند سپرده است. کار اصلی بنیاد در حال حاضر نظارت و کمک به فرآیند اشتغال‌زایی است. شبکه ۱۰۰۰ نفری مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت که از خود مردم هستند در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور خدمت‌ می‌کنند.

وی بر نیاز کشور به جهاد اقتصادی تاکید کرد و گفت: جهاد واژه مقدسی است و باید همراه با هدف باشد. جهاد یک روح است که باید با یک هدف متعالی گره بخورد. در ابتدای انقلاب کشور نیازمند کارهای سازندگی و عمرانی بود که حضرت امام(ره) با توجه به همین نیاز دستور تاسیس جهاد سازندگی را دادند. اولویت امروز کشور اما متفاوت شده و نیازمند جهاد اقتصادی است.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: کارهای بزرگی که در حوزه‌های مختلف و از جمله اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم صورت گرفته حاصل کار جهادی و به‌کارگیری گروه‌های جهادی است. اگر می‌خواهیم کار جهادی کنیم باید از قواعد و قوانین دست و پا گیر و بوروکراسی اداری خلاص شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار