معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

اجرای طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال ۱۴۰۱ در فارس

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال ۱۴۰۱ در فارس خبر داد و گفت در سال جاری برای اجرای این طرح در دوره سوادآموزی ۵۰۰ نفر و در دوره انتقال نیز ۵۰۰ نفر به استان فارس اختصاص داده شده، بنابراین مجموعا هزار نفر از اتباع خارجی استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال ۱۴۰۱ در فارس

بهزاد نوروزی چگینی اظهار کرد: طرح آموزش اتباع خارجی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد چندین سال است که با توجه به دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت آموزش اتباع خارجی و فرزندان آن‌ها، جهت اجرای آموزش اتباع خارجی و با هدف ارتقای فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، توانمندسازی افغان‌ها در جهت بهبود زندگی، توسعه سواد اتباع خارجی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

نوروزی چگینی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز این طرح در استان فارس اجرا می‌شود که طبعاً با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و عقد قرارداد و اجرای تعهدات بین المللی و نظارت بر فرآیند کار، اجرایی خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: جامعه هدف این طرح، افراد کم سواد و بی‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از بین اتباع خارجی است.

وی افزود: مدارک لازم جهت ثبت‌نام در دوره‌های سوادآموزی شرکت کنندگان به تفکیک دارندگان کارت آمایش، کارت هویت و یا کارت تحصیلی اداره امور اتباع و کمیساریا است.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، کلیه مدارک ذکر شده در صورتی که توسط مراجع قانونی از جمله اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور یا دفاتر تابعه در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و یا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر شده باشد معتبر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار