طریفی حسینی در گفت‌وگو با پانا:

دیپلم دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی ارزش استخدامی دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اقدامات این سازمان برای مهارت‌افزایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دیپلم دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی ارزش استخدامی دارد

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی اظهار کرد: «مهم‌ترین گروه هدف ما که بعضا مورد غفلت قرار می‌گیرند، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هستند. حدود 60 هزار از دانش‌آموزان ما در این گروه قرار دارند و تعداد دانش‌آموزان اوتیسم نیز حدود 2 هزار نفر است. لذا باید به گروه کم‌توان ذهنی توجه بیشتری داشته باشیم.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: «برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی یک نظام آموزشی ویژه داریم؛ این افراد یک نظام آموزشی متفاوتی نسبت به دانش‌آموزان عادی دارند. بنابراین به این افراد دیپلمی ارائه می‌دهیم که ارزش اداری استخدامی دارد.»

وی ادامه داد: «تمرکز ما بر بحث‌های مهارت‌آموزی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی است. این دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و کاردانش در 36 رشته مهارت‌های لازم را می‌آموزند.»

طریفی حسینی ادامه داد: «مهم‌ترین برنامه ما توسعه این رشته‌ها و نیز ایجاد رشته‌های جدید است. همچنین باید بر توزیع رشته‌ها مبتنی بر آمایش تمرکز داشته باشیم زیرا باید تضمین کنیم خروجی‌های ما سطحی از خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی را متناسب با توانایی فرد داشته باشند.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره اوقات فراغت و برنامه تابستانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: «بخشنامه مسابقات فرهنگی تربیتی به استان‌ها ابلاغ شده است تا در این راستا برای دانش‌آموزان و همکاران سازمان آموزش و پرورش استثنایی مسابقات متنوعی برگزار کنیم.»

وی افزود: «بر همین اساس، کلاس‌های مختلفی را در رشته‌های هنری، ورزشی و قرآن برای دانش‌آموزان برگزار خواهیم کرد؛ محتوای برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی ما دقیقا مانند هرآنچه در پایگاه‌های مدارس عادی برگزار می‌شود، خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار