دادستان تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

مکاتبه با آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس

تهران (پانا) - دادستان تهران درخصوص ایمن‌سازی مدارس تاکید کرد که مکاتبات لازم با آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی مدارس انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبه با آموزش و پرورش برای ایمن‌سازی ساختمان‌های مدارس

علی صالحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مطرح شدن ایمنی در ساختمان‌های ضروری از جمله مدارس اظهار کرد: «در نواحی دادستانی استان تهران که این مدارس، درون آن قرار دارند، جلساتی با محتوای ایمنی ساختمان‌ها انجام شده است که در این جلسات موارد مربوط به ایمنی مدارس نیز مطرح شده است.»

دادستان تهران اضافه کرد:‌ «در جلسه‌ای نیز که معاون پیشگیری دادستانی تهران حضور داشته است، عزیزان ما در آموزش و پرورش، سازمان آتش‌نشانی، شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های متولی مواردی را مربوط به ایمنی ساختمان‌ها مطرح کرده‌اند. در آن جلسات تصمیماتی گرفته شده است تا ایمنی ساختمان‌های ضروری از جمله مدارس حتما مورد توجه قرار بگیرد.»

وی تاکید کرد: «با توجه به حساسیت موضوع ایمنی، تذکرات و توصیه‌های لازم به دستگاه‌های متولی داده شده است. در عین حال دستورات لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها صادر شده است و حسب گزارش‌هایی که سازمان آتش‌نشانی داده است توصیه‌های لازم به نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش انجام شده است.»

تعداد کل مدارس و مراکز آموزشی در کلان‌شهر تهران ۳ هزار و ۹۹۸ مدرسه است که از این تعداد ۲ هزار و ۱۷۱ مدرسه دولتی و هزار و ۸۲۷ مدرسه غیردولتی هستند.

همچنین طبق آمار در کلان‌شهر تهران حدود 33 هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده است و ضریب ناایمنی آن‌ها متفاوت است و البته 129 ساختمان پرخطر وجود دارد که به گفته کارشناسان هر کدام می‌تواند به یک پلاسکو و متروپل تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار