۵۶ اثر حجمی در مرحله اول سومین جشنواره جهانی هنرمقاومت انتخاب شدند

خبرگزاری پانا: دبیر بخش طرح های حجمی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به آخرین رویدادهای این بخش گفت: از میان ۱۳۵ اثر ارسالی از سوی هنرمندان ایرانی ۴۴ اثر و از میان ۵۰ طرح ارسالی از سوی هنرمندان خارجی ۱۲ اثر در مرحله اول انتخاب شده اند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طاهر شیخ الحكمایی افزود : با توجه به عملكرد مناسب دبیرخانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب و همچنین چاپ و انتشار كتاب هایی در این زمینه آثار بخش طرح های حجمی این دوره از جشنواره از كیفیت مناسبی برخوردار هستند و تنوع آثار نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینكه آثار بخش بین الملل از كشور های ژاپن، آلمان، فلسطین، عمان و سوریه انتخاب شده اند، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه آثار بخش خارجی از طریق تصاویر ارسالی انتخاب شده اند، برخی از آثار هنوز وارد كشور نشده اند و با اطلاع رسانی صورت گرفته به زودی تمامی آثار بخش بین الملل به دستمان خواهند رسید.

دبیر بخش طرح های حجمی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ادامه داد: علاوه بر این از هنرمندان سرشناسی چون بهروز دارش، حمید شانس، رضا قره باغی، محمد بهرامی، فرهاد ابراهیمی و محمدرضا ذبیح ا... زاده برای شركت در جشنواره دعوت به عمل آمده است شاهد آثار این هنرمندان نیز در جشنواره خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه آثار بر اساس معیارهایی كه در فراخوان ذكر شده توسط داوران انتخاب شده اند، اظهار كرد: با جمع آوری تمامی آثار ارسالی و رسیدن آثار خارجی به دستمان داوری نهایی توسط دبیر بخش طرح های حجمی، بهروز دارش و دكتر حبیب ا... صادقی انجام خواهد شد.

شیخ الحكمایی آثار این بخش را از نظر فنی وتكنیكی دارای كیفیت مناسبی دانست و گفت: در داوری ها بر ماندگاری آثار نیز تاكید داشته ایم و نوع كارهایی كه به دستمان رسیده با استفاده از برنز، آهن و سنگ ساخته شده است و خوشبختانه هنرمندان هم بر ماندگاری آثار توجه داشته اند و قطعا در نمایشگاه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

این هنرمند پیشكسوت با اظهار خرسندی از فعالیت خوب دبیرخانه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، با اشاره به همكاری خوب مسئولان جشنواره و ارتباط مناسب، به موقع و دقیق با هنرمندان اظهار امیدواری كرد تا زمان برگزاری نمایشگاه نیز برنامه ریزی ها و این روند مناسب برقرار باشد.

وی همچنین با اشاره به اینكه در دوره های آینده فعالیت های برون مرزی دبیرخانه گسترش خواهد یافت افزود : امیدوارم در جشنواره شاهد برپایی كارگاه های آموزشی، سمینارها و گردهمایی هنرمندان داخلی و خارجی باشیم و از سوی دیگر در دوره های آتی با برطرف شدن كسری بودجه شاهد حضور تعداد آثار بیشتری در جشنواره مقاومت باشیم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، آذر ماه امسال به ابتكار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ۱۲ رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عكاسی، كاریكاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی همزمان در تهران و سایر استانهای كشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار