آغاز طرح سنجش جسمانی و آمادگی۲۷ هزار دانش‌آموزاردبیلی

اردبیل(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت 27 هزار دانش‌آموز اردبیلی در قالب برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش جسمانی و آمادگی۲۷ هزار دانش‌آموزاردبیلی

کلام الله صفری، مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در آیین آغازین طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در دبستان استثنائی گل ها در اردبیل اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان دبستانی و پیش دبستانی از امروز در سطح استان آغاز می شود تا در 13 پایگاه خدمات مناسبی به خانواده ها ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم با احتساب پیش دبستانی ها 27 هزار دانش آموز در قالب این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند که این ارزیابی شامل قد، وزن، ویژگی های جسمانی، بهداشتی، ویژگی های روحی و روانی، شنوایی و بینایی و آزمون های روانی و حرکتی دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: اولیا به همراه فرزندان خود می توانند با مراجعه به این پایگاه ها و پرداخت 60 هزار تومان مبلغ اولیه در این طرح شرکت کرده و فرزندان خود را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهند.

صفری ادامه داد: در تمام مناطق استان این طرح اجرایی می شود و در مناطق عشایری نیز با شناسایی جمعیت دانش آموزی در مقطع ورود به پایه اول ابتدایی سنجش در مهرماه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این مناطق با در نظر گرفتن مبدا و مقصد عشایر کوچرو طرح سنجش اجرا خواهد شد تا این دانش آموزان نیز از این طرح بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره نتایج سال گذشته، اظهار کرد: از 25 هزار دانش آموز ارزیابی شده در سال گذشته یک درصد به تعداد 247 نفر دانش آموز به حوزه های تخصصی ارجاع داده شدند که بدون دریافت هزینه در این مرحله دانش آموزان مورد بررسی مجدد قرار گرفته اند.

صفری خاطرنشان کرد: در سطح جهانی و کشورمان 10 درصد دانش آموزان از برخی نارسائی های جسمی، حرکتی و رشدی رنج می برند که ما سعی می کنیم در قالب مدارس استثنائی این دانش آموزان را مورد توجه قرار داده و زمینه آموزش را برای آنها فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار