رئیس کل دادگستری اردبیل:

اردبیل جزو استان‌های موفق در رسیدگی به مسائل قضایی در کشور است

اردبیل(پانا)- رئیس کل دادگستری اردبیل گفت اردبیل جزو استان‌های موفق در رسیدگی به مسایل قضایی در کشور است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل جزو استان‌های موفق در رسیدگی به مسائل قضایی در کشور است

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در آیین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه تشکیلات قضائی استان اردبیل با بیان اینکه اقدام بر اساس سند تحول قضائی از اولویت‌های مهم دستگاه قضائی استان است، اظهار کرد: اردبیل جز استان‌های موفق در رسیدگی به مسائل قضائی در کشور است.

وی با اشاره به آمار گسترده پرونده‌های ورودی به مراکز قضائی استان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده ورودی داشتیم که از این تعداد ۱۲۰ هزار آن به شورا‌های حل اختلاف مراجعه کرده و ۴۰ هزار مورد آن به سازش منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی قضات و کارمندان تشکیلات قضائی استان در خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان افزود: تلاش برای روزآمدی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای خدمات‌رسانی به مردم در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های تشکیلات قضائی استان است.

کثیرلو با بیان اینکه روزآمدی دستگاه قضائی استان از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین با جدیت دنبال می‌شود، ادامه داد: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی، به‌روز کردن دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، افزایش برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی و نیز آموزش نیرو‌های زیرمجموعه برای استفاده از خدمات الکترونیکی قضائی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضائی استان است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های ارزیابی از سوی مرکز را کسب کرده و نیز رتبه اول کشوری در استفاده از پابند الکترونیکی در اسفندماه گذشته و آزادی ۴۶۰ نفر از محکومان جرایم مالی و غیرعمد با مبلغ محکومیت ۴۵ میلیارد ریال توسط خیرین و ستاد دیه استان را از دیگر اقدامات تشکیلات قضائی استان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار