۲۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سبلان به شبکه آبیاری مدرن مجهز می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت اراضی ناحیه جنوبی شبکه آبیاری سبلان تا پایان سال در صورت تامین اعتبار به شبکه مدرن مجهز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سبلان به شبکه آبیاری مدرن مجهز می‌شود

جبرائیل رمضانی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جریان بازدید از شبکه پایاب سد سبلان مشگین شهربا اعلام این خبر افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سبلان در مشگین‌شهر تا پایان سال جاری در صورت تامین اعتبار به شبکه آبیاری مدرن مجهز و عملیات اجرایی در بخش شمالی آغاز خواهد شد.

وی گفت: پایاب سد سبلان دارای ۲ بخش شمالی و جنوبی بوده که فاز اول و پنجم بخش جنوبی آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم، سوم، چهارم و ششم آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای اتمام این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که ۶۰ میلیارد تومان آن تامین شده و برای تامین اعتبار بقیه مبالغ پیگیری‌های لازم انجام شده است.

رمضان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ناحیه جنوبی پایاب سد سبلان گفت: عملیات اجرایی این ناحیه سرعت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به ۵۰ درصد رسیده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ هکتار است و با شروع عملیات اجرایی در بخش شمالی آب کشاورزی بخش ارشق نیز از این شبکه تامین می‌شود.

گفتنی است حجم مخزن سد سبلان ۱۰۵ میلیون مترمکعب است که برای آبیاری چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب در نظر گرفته شده و اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار