معاون اول قوه قضائیه:

ارتش جمهوری اسلامی ولایی، مکتبی و قانون‌مدار است

تهران (پانا) - معاون اول قوه قضائیه گفت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارتش جمهوری اسلامی ولایی‌بودن و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتش جمهوری اسلامی ولایی، مکتبی و قانون‌مدار است

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه صبح امروز (شنبه) در چهارمین نشست روز رسته حقوق در ارتش که در تالار همایش دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و وزارت دفاع باید از یکسری شاخص‌های مشترکی برخوردار باشند که داشتن این شاخص‌ها امنیت و اقتدار را برای ملت به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: زمامداران زمانی در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها موفق هستند که آن نظام از نیرو‌های مسلح مقتدری برخوردار باشد. نیرو‌های مسلح مایه امنیت و آرامش جامعه هستند و امورات مردم بدون داشتن نیرو‌های مسلح مقتدر تدبیر نخواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه که در قرآن شریف درباره نیرو‌های مسلح عنوان شده است امروز در نیرو‌های مسلح ما وجود دارد و بسیاری از توفیقات امروز را مدیون جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مختلف مقابله با تهدیدات است.

وی افزود: امروز ارتش ما ارتشی انقلابی، مکتبی و ارتشی در تراز انقلاب اسلامی است که به ارزش‌های اسلامی و انسانی مزین است.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به رشادت ارتشیان و سایر نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس افزود: آنچه که در طول ۸ سال دفاع مقدس از ارتش جمهوری اسلامی دیده شد فراتر از درس‌های دانشگاهی چندین ساله است که باید به آن توجه ویژه شود. ارتش ما باید برای مردم تبیین شود و در این رابطه باید از ابزار‌های مختلف هنری بهره گیری کرد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های ارتش جمهوری اسلامی ولایی بودن و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا است که این از افتخارات منحصربه‌فرد شماست که تحت نظارت مستقیم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) خدمت می‌کنید و البته این مسئله وظیفه شما را نیز مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به حضور ارتش در عرصه‌های مختلف مردم یاری و امدادرسانی گفت: ارتش ثابت کرده که مکتبی و مردمی است و حداقل در ده سال اخیر در حوادث و پیش آمدهای غیرمترقبه همیشه در صف اول مردم یاری و خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران بوده است‌. امروز پیشرفت و خودکفایی در ارتش معنا پیدا کرده و این پیشرفت‌ها منحصر به مسائل نظامی نیست.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه امروز ارتش از انضباط درونی مطلوب و مثال‌زدنی برخوردار است، گفت: امروز ارتش الگوی نظم و انضباط سایر دستگاه‌های کشوری است و همه می‌گویند که نظم و انضباط و تبعیت از سلسه مراتب را از ارتش بیاموزید. ارتش ضمن داشتن بینش سیاسی در هیچ گروه و جناح سیاسی عضویت نداشته و این نیز از قانون‌مداری ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح نشات می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به قانون سازمان نیروهای مسلح گفت: در بین همه قوانین، قانون سازمان نیروهای مسلح بهترین قانون است. در سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از جرائم مورد توجه ویژه قرار گرفته و سبب شده تا امروز نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری حرف اول را بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار