مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

تمامی برنامه‌های ما در خصوص اوقات فراغت بر اساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین خواهد بود

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت تمامی برنامه‌ها در موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان بر اساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تمامی برنامه‌های ما در خصوص اوقات فراغت بر اساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین خواهد بود

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات در سال 1401 عنوان کرد: یکی از دستور کارهای مهمی‌که در جلسه گذشته پیرامون آن بحث و گفتگو شد، موضوع آسیب های اجتماعی بود که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دغدغه شهرستان نیز است که در بخش های مختلف شهرستان جلسات متعددی تاکنون با همکاری دستگاه ها و حضور مسئولین برگزار شده و توسط مشاورین ما در کنار گروه های هدف، برای سایر اقشار نیز کارگاه‌های لازم در‌ همین زمینه در حال انجام شدن است. در همین راستا مرکز تخصصی مشاوره، زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش پس از اخذ مجوزهای لازم راه اندازی شد.

مدیر آموزش و پرورش و نماینده تام الاختیار کنکور سراسری۱۴۰۱در شهرستان کلات، با اشاره به دستور کار کنکور سراسری اظهار کرد: در این آزمون که از هشتم لغایت یازدهم تیر ماه سال جاری برگزار می شود، ۹۱۴ نفر داوطلب در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت می پردازند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد شرکت کننده داشته و حوزه های برگزاری نیز مشخص شده است.

وی افزود: همکاران ما با زحمات مداوم به دنبال برگزاری آزمونی همراه با آرامش و بدون دغدغه برگزار شود. گرچه برگزاری کنکور وظیفه آموزش و پرورش نیست، ولی از آن لحاظ برای ما حائز اهمیت است که علاقمندیم محیطی را فراهم کنیم و شاهد باشیم که دانش آموزان عزیزمان پس از ۱۲ سال تلاش، مزد تلاش هایشان را به بهترین نحو دریافت کنند، اما انچه‌که‌مهم است، ما به تنهایی قادر به برگزاری این ماراتن بزرگ علمی نیستیم، چرا که جوانب و موضوعات خاصی برای این آزمون باید در کنار هم قرار بگیرند، مشارکت اداراتی همچون آب، برق، نیروهای انتظامی، پلیس راهور، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس و...لازمه کار است که انتظار داریم همچون سال های گذشته به بهترین نحو ممکن با ما همکاری داشته باشند.

پروانه در ادامه و در راستای دستور کار اوقات فراغت، از صدور مجوزهای لازم برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی، پس از دو سال که به دلیل ویروس کرونا تعطیل بود خبر داد و گفت: جلسات لازم در این خصوص توسط همکاران ما در حوزه معاونت‌ پرورشی برگزار شده است و ضمن مشخص شدن رشته ها و محل های برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی، استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و خانواده های محترم صورت گرفته است. تمامی برنامه های ما در موضوع اوقات فراغت بر اساس ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین و هر برنامه ای منطبق با یکی از این ساحت ها خواهد بود و این کلاس ها همزمان در شهرهای کلات، لایین، زاوین و چنار اجرا می شود.

این مقام مسئول در ادامه جلسه، هدایت تحصیلی را مشخص کننده سرنوشت دانش آموزان دانست و اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده باید ۵۶۸ دانش آموز متوسطه اول شهرستان، بر اساس سوابق تحصیلی به رشته های مختلفی هدایت شوند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در پایان افزود: با توجه به موقعیت شهرستان،به دنبال ایجاد رشته کشاورزی هستیم که امیدواریم شرایط لازم را فراهم‌ کرده و فرصت های خوبی را برای دانش آموزان عزیزی که به این رشته علاقمند هستند ایجاد کنیم و قطعا با همراهی و همفکری همه شرکای تعلیم و تربیت به اهدافی که داریم خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار