وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد

بجنورد (پانا)- همزمان با سفر رییس جمهوری به استان خراسان شمالی امروز پنجشنبه وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از مزارع الگویی، کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و صنعتی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامپروران به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی به همراه شماری از مسوولان این وزارتخانه و همچنین مسوولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی وارد شهرستان مانه و سملقان شد.

وزیر جهاد کشاورزی پس از وارد شدن به فرودگاه شهدای بجنورد و قبل از سفر به شهرستان مانه و سملقان از نمایشگاه مرکز تحققیات و آموزش کشاورزی بجنورد مرکز استان بازدید کرد و بعد از آن راهی این شهرستان که قطب کشاورزی این خطه است شد.

وی به همراه مسوولان حوزه کشاورزی از مزرعه گندم بذری و پنبه که به روش قرار دادی کشت شده است و همچنین سایت الگویی ترویجی طرح تغذیه گیاهی پنبه این شهرستان بازدید کرد.

ساداتی نژاد در این سفر از کارخانه سیمان سمنگان نیز بازدید می کند.

همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی کارخانه ذوب آهن آذین صنعت و کارخانه کاشی سمنگان آغاز می شود.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری شهرستان مانه و سملقان، بازدید از کارخانه های پنبه پاک کنی از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان مانه و سملقان است.

به گزارش ایرنا در سایت الگویی - ترویجی طرح تغذیه گیاهی پنبه رقم ماسکا در سطح پنج هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است که آبیاری این مزرعه نیز به روش تحت فشار نوار تپ است.

در سایت الگویی - ترویجی طرح تغذیه گیاهی گندم و معرفی ارقام ( مدیریت تلفیقی ) نیز ارقام آرامش، ارسبار و وینیر به صورت نیمه مکانیزه کشت شده است و همچنین روش آبیاری این سایت نیز بارانی، جوی و پشته است.

امسال کشت پنبه در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است که بیش از ۷۵ درصد از این نوع محصول راهبردی در شهرستان مانه وسملقان کشت شده است که قطب پنبه محسوب می شود که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۸ هزار تن وش پنبه برداشت شود.

پنبه از محصولات مهم و راهبردی خراسان شمالی است که به لحاظ طول الیاف و رنگ از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

در جریان این سفر وزیر جهاد کشاورززی ضمن دیدار و گفت و گوی رو در رو با بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی استان از نزدیک با مشکلات و چالش های این حوزه آشنا می شود.

در سفر ساداتی نژاد به خراسان شمالی معاونان و مدیران بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی او را همراهی می کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار