‌در گفت‌وگو با پانا:

حسین معمار: بی‌توجهی به تیم‌های پایه فوتبال ایران را ضعیف کرده است

ذوب‌آهن با مهدی تارتار به آرامش رسید

تهران (پانا) - حسین معمار دستیار مهدی تارتار معتقد است ذوب‌آهن با این مربی بعد از 2 فصل سخت که مدعی سقوط بودند، به آرامش رسید و دغدغه‌ای نداشت.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین معمار: بی‌توجهی به تیم‌های پایه فوتبال ایران را ضعیف کرده است

حسین معمار در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به جدایی‌اش از کادر فنی ذوب‌آهن گفت: «مساله خاصی یا مشکلی با هیچ‌کدام از اعضای کادر فنی نداشتم. فقط چون همراه خانواده‌ام قصد سفر به کانادا دارم، دیگر نتوانستم در خدمت ذوب‌آهن و مهدی تارتار باشم که معرفت را در حقم تمام کرد. خودم بیشتر از بچه‌ها ناراحتم که دیگر نمی‌توانم باهم کارکنیم. با اعضای تیم خداحافظی کردم. می‌خواهم به دخترم سر بزنم و اگر شرایط فراهم شد، آنجا می‌مانم. بالاخره ترک وطن سخت است و دل‌تنگی‌های خودش را دارد. اما چاره‌ای نیست و در این مقطع باید بروم.»

وی در خصوص نتایج ذوب‌آهن در لیگ بیست و یکم، افزود: «تیم ذوب‌آهن را دگرگون کردیم. 99 درصد بازیکنان عوض شدند. بازیکنان جدید و جوانی را از لیگ یک آوردیم. اول کار خیلی سخت بود تا تیم پایه‌ریزی شود. آرام آرام تیم ما شکل گرفت و توانستیم روند را رو به رشد ببریم. بعد از 2 سال سختی که این باشگاه با مربیان قبلی سپری کرده بود، توانستیم تیم را به آرامش برسانیم و با رتبه هفتمی لیگ را تمام کنیم. دو سال قبل این تیم با تفاضل گل و با مشکلات زیادی موفق شد در لیگ برتر حفظ شود. امسال سال خیلی خوبی بود و تیم با تارتار به آرامش رسید. مسئولان و هواداران ذوب‌آهن نفس راحتی کشیدند و امسال دغدغه‌ای نداشتند. انتخاب خوب همیشه جواب می‌دهد و تمدید قرارداد با مهدی تارتار کار درست‌تری بود. فشار بیرونی هم بود. وقتی تیمی نتیجه نگیرد، گارد گیرند اما با تمام ناملایمتی‌ها توانستیم تیم را یک‌رقمی تحویل دهیم. بازی‌های خیلی خوبی کردیم و در نیم‌فصل دوم دغدغه خاطری نداشتیم.»

مربی ذوب‌آهن تصریح کرد: «بازیکنانی که به ما ملحق شدند خیلی‌ها اولین بار بود که در لیگ برتر بازی می‌کردند. اکثر آن‌ها جوان و کم‌تجربه بودند. 6، 7 بازیکن از لیگ یک آوردیم. تیم‌های دیگر فقط در حرف از جوان‌گرایی دم می‌زنند اما ما در ذوب‌آهن و هر تیمی که بودیم، استفاده کردیم. این بچه‌ها آبدیده شدند و در نیم‌فصل دوم هم خوب بازی کردیم و هم نتایج خیلی خوبی گرفتیم.»

حسین معمار گفت: «لیگ ما ازلحاظ گل‌زنی مشکل داشت و اکثر تیم‌ها برای نباختن بازی می‌کردند. مربیان مجبور بودند تا این شیوه را در پیش بگیرند چون می‌دانند که مدیران نتیجه گرا هستند و تحمل شکست ندارند. ما در ذوب‌آهن هم چند ماه سخت گذراندیم. تیم‌های پول‌دار خوب خرج کردند و هرکس را می‌خواستند گرفتند. اگر در نظر بگیرید، تیم ما با آن بازیکنانش اول بود چون هزینه خیلی کمی کردیم. تارتار مربی سازنده‌ای بوده است. اکثر جوانان را بازی می‌دهد. متأسفانه امسال تهمت زیادی هم به‌خصوص در آستانه بازی با پرسپولیس به او زدند. اما سال‌هاست او را می‌شناسم. آدم درست و باوجدان و پاکی است که نان حلال سر سفره‌اش می‌برد.»

وی افزود: «لیگ امسال واقعاً کیفیت خوبی نداشت. اکثر تیم‌ها دفاعی بودند. حتی استقلال هم اقتصادی بازی کرد و قهرمان شد. سال‌های قبل هر تیمی کمتر گل می‌خورد، قهرمان می‌شد و امسال هم این اتفاق افتاد. شما اگر دقت کنید، فقط بازیکنان مهاجم از لیگ ما رفته‌اند و البته چند مدافع لژیونر هم داریم. اما جایگزین این‌ها چه کسانی شده‌اند؟ بازیکنان خارجی هم که آمده‌اند، خیلی بی‌کیفیت هستند. شما کیفیت لیگ را ببینید چقدر پائین است که لوسیانو پریرا مهاجم فولاد را می‌گویند، بازیکن خوبی است. لیگ ما افت کرده و باید چاره‌اندیشی شود.»

مربی ذوب‌آهن تصریح کرد: «وقتی به تیم‌های پایه اهمیتی داده نمی‌شود، نتیجه‌اش تضعیف لیگ و فوتبال است. اکثر تیم‌های لیگ برتری ویترین افتخارشان تیم بزرگ‌سالشان است. اگر تیم پایه‌ای هم داشته باشند، اصولی و از اساس کار نمی‌شود. برای اینکه فوتبال ما بتواند پیشرفت کند باید به تیم‌های پایه و مدارس فوتبال بها بدهیم و واقعاً کارکنیم. فقط چند باشگاه هستند که پایه‌های خوبی دارند و اگر خودشان هم از بازیکنان آکادمی استفاده نکنند، به دیگر باشگاه می‌فروشند که این خودش درآمدزایی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار