جمعی از نمایندگان مجلس به دانشگاه فرهنگیان رفتند

بررسی توسعه همه‌جانبه دانشگاه فرهنگیان در دیدار نمایندگان مجلس با رئیس دانشگاه

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست دانشگاه فرهنگیان به بررسی مسایل و مشکلات پیش‌رو در راستای توسعه همه‌جانبه دانشگاه پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی توسعه همه‌جانبه دانشگاه فرهنگیان در دیدار نمایندگان مجلس با رئیس دانشگاه

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه فرهنگیان با رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار محمدمهدی زاهدی، احمدحسین فلاحی و مهدی روشنفکر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه، محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی، مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و کیوان مرادیان، رضا آریانپور و رحمت‌اله نوروزی نمایندگان مردم قائمشهر و گلستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت و پشتیبانی خود از دانشگاه فرهنگیان بر تلاش بیش از پیش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، پیشبرد اهداف متعالی نظام آموزش عالی کشور و تحقق اهداف مدبرانه دولت سیزدهم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود تاکید کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وظیفه و نقش اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص، متعهد، روزآمد و شایسته برای نظام تعلیم و تربیت کشور اعلام و با اشاره به تضعیف شدن این دانشگاه طی دوره های گذشته بر تقویت و ارتقای علمی دانشگاه فرهنگیان توسط اعضای هیات علمی قوی، تاکید کردند.

منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش مجدانه خانه ملت و دولت را مرتفع کردن مشکلات این دانشگاه همچون بازسازی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده، اختصاص مکانی جدید به دانشگاه فرهنگیان در سطح استان‌های کشور در صورت ضرورت و مجهز کردن این دانشگاه به امکانات و تجهیرات مورد نیاز دانشجو معلمان دانستند.

در این دیدار صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان نیز با تشریح وضع موجود، قابلیت‌ها، چالش‌ها و افق پیش روی دانشگاه، کمبودهای زیرساختی، نیازهای ضروری دانشجو معلمان و تجهیزات فیزیکی بر توسعه راهبردی همه‌جانبه دانشگاه درخصوص امر مهم آموزش دانشجو معلمان در تراز نظام انقلاب اسلامی و همچنین برنامه‌های آتی دانشگاه در زمینه‌های توسعه کیفی، کمی و ارتقای علمی دانشگاه با جذب استادان هیات علمی، تاکید کرد.

صحرایی با تاکید بر تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در این دانشگاه، ارتباط متقابل دانشگاه با همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را راهکاری موثر برای بهبود شرایط فعلی دانست و با قدردانی از حضور و اهتمام ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتقای علمی این دانشگاه، اظهار داشت: با وجود اسناد بالادستی و برنامه‌های راهبردی دانشگاه باید به امکانات بالقوه دانشگاه متناسب با شرایط کشور، توجه ویژه داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مکاتبه وزیر آموزش و پرورش با دولت مردمی برای جذب 1200 دکتر معلم، با ابراز امیدواری برای مهیا شدن شرایط جذب این نیروها در کمترین زمان ممکن، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان، محل تربیت و ورود معلم توسط استادان مجرب به دستگاه عظیم آموزش و پرورش کشور است.

در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی همکاری و تعامل با استانداران و افزایش مشارکت‌های مردمی و تسهیل و تدوین امور و قوانین حمایتی خیرین از دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم و اساسی برای مرتفع شدن مشکلات این دانشگاه برشمردند.

گفتنی است صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با حضور در مجلس شورای اسلامی با حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیدار و گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار