مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی پیشگام در اجرای قرارگاه سند تحول بنیادین و عدالت تربیتی در استان است

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمال بیان کرد آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی در اجرای قرارگاه سند تحول بنیادین و عدالت تربیتی پیشگام بوده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی پیشگام در اجرای قرارگاه سند تحول بنیادین و عدالت تربیتی در استان است

ابوالقاسم اکبری در جلسه با مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در جلسه ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش وپرورش خراسان‌شمالی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ابتدا بطور مختصر به موقعیت جغرافیایی استان خراسان شمالی و سپس به ارائه آمار دانش آموزان و معلمان در استان پرداخت و گفت: بالغ بر 187 هزار و پانصد دانش آموز، تعداد 20 هزار نوآموز و پیش دبستانی، 13 هزار و 459 همکار فرهنگی فرهیخته و حدود 2 هزار و 38 کد آموزشگاهی فعال و 130 مدرسه غیردولتی با 14 هزار دانش آموز در استان، مشغول آموزش و تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی، پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف و حوزه سواد آموزی را در سطح استان بسیار مناسب دانست و در خصوص هدایت تحصیلی در حوزه متوسطه گفت: حوزه متوسطه در زمینه هدایت تحصیلی گام های بسیار موثری را برداشته است و در این راستا به جهت ترغیب دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای، بازدیدهایی از صنایع و شهرک های صنعتی در مدارس انجام گرفت.

اکبری عنوان کرد: طرح آینده پژوهی رشته ای در هنرستان های فنی و حرفه ای با همکاری و مساعدت نخبگان دانشگاهی صورت پذیرفت که در این خصوص به لطف خداوند، رشته های جدید فنی و حرفه ای در استان دایر خواهد شد.

وی به فعالیت حوزه ارزیابی عملکرد آموزش وپرورش استان اشاره کرد و گفت: حوزه ارزیابی عملکرد آموزش وپرورش استان با درایت و برنامه ریزی صحیح و در راستای نگاه به سند تحول بنیادین، حرکت و عملکرد بسیار مناسبی را داشته است.

اکبری، در ادامه سخنانش به نقش انجمن اولیاء در رشد و توسعه آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: انجمن اولیاء و مربیان بازوان قوی آموزش وپرورش محسوب می شوند که می توانند با طرح های نوین و نو ما را در اجرای طرح های ایده آل یاری کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی در پایان به مشکلات کمبود نیروی انسانی، چالش مدارس دو نوبته و چرخشی، کمبود فضای آموزشی و وضعیت اردوگاه ها پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار