نادر برزگر:

اوقات‌ فراغت و غنی‌سازی آن نقش مهمی در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد

تهران(پانا)- سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳، با توجه به اهمیت مسئله تربیت دانش‌آموزان و ابعاد مختلف آن که نیازمند برنامه‌ریزی به‌خصوص در تابستان است، مربیان و معاونان پرورشی را مهمترین رکن این فعالیت‌ها دانست و بر توانمندسازی آنان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اوقات‌ فراغت و غنی‌سازی آن نقش مهمی در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد

اولین جلسه حوزه پرورشی با حضور نادر برزگر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳ و کارشناسان حوزه پرورشی جهت معارفه و با هدف بررسی فعالیت‌های حوزه پرورشی در منطقه ۱۳ برگزار شد.

نادر برزگر، سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ ضمن تشکر از زحمات علی امیری؛ معاون سابق پرورشی و تربیت بدنی منطقه و با توجه به اهمیت مسئله تربیت دانش آموزان و تاکید بر تعامل حوزه پرورشی با مدیران، معاونین و مربیان پرورشی در طول سال تحصیلی گفت: فضاهای تربیتی و فراغتی داش آموزان در تابستان، مراکز ورزشی و فرهنگی مناطق هستند که باید به نحو احسن تجهیز شده و آماده برای ارائه خدمات به فرهنگیان عزیز و دانش آموزان باشد.

در ادامه جلسه همکاران حوزه پرورشی به بیان فعالیت‌های انجام شده در هر حوزه، در خصوص مشکلات احتمالی موجود، راهکارها و پیشنهادات جهت رفع موانع و مشکلات پرداختند و گزارش هایی در مورد برنامه‌های هر کارشناسی با محوریت تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان ارائه دادند که در ادامه عنوان شده است.
۱. بهداشت: فعالیت های پایگاه های سنجش" پروژه مهر"، افتتاح اتاق بهداشت و تجهیز آن، جلسه هم اندیشی مرکز بهداشت شرق و شهرداری و نظارت بر مسائل بهداشتی
۲. عترت، قرآن و نماز: فعالیت‌های تابستانی دارالقرآن و پیگیری مسابقات کشوری قرآن و نماز و تشکیل هئیات مذهبی
۳. فرهنگی هنری: ارائه گزارش از برگزاری مسابقات استانی و پیگیری مسابقات کشوری، فرهنگی هنری

۵. مشاوره: ارائه طرح و برنامه هایی در مورد اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و هماهنگی در برگزاری اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در محل آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در اوایل تیر ماه

۶.سازمان دانش آموزی: برنامه ریزی فعالیت پایگاه تابستانی در مدارس، زمان و نحوه صدور مجوز برای مراکز پایگاه های تابستانی، صدور ابلاغ برای اعضای ستاد، و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه پایگاههای تابستانی
۷. تربیت بدنی: برنامه ریزی جهت فعالیت کانون های ورزشی در فصل تابستان و نصب چمن در دو مدرسه منطقه و ورزشگاه ها

در ادامه، برزگر؛ سرپرست معاونت پرورشی ضمن تشکر از فعالیت های ارائه شده توسط حوزه پرورشی و با تاکید بر اهمیت فعالیت های تابستانی به خصوص بعد از دو سال وقفه در فعالیت های پرورشی به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به حضوری شدن مدارس و شروع فعالیت دانش آموزان، مدیران مدارس با شدت و همت بیشتری به اجرای فعالیت های پرورشی جهت غنی سازی اوقات فرافت دانش آموزان بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراقت دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش هم، سیاست ها و برنامه های متعددی در همین زمینه با شعار «هر مدرسه، یک پایگاه تابستانی» ارائه کرده و تمامی مدارس بر اساس شیوه نامه فعالیت های تابستانی، آماده ارائه برنامه های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و ... جهت بهتر گذراندن اوقات فراقت دانش آموزان خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار