سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

اجرای دو طرح کشوری ویژه دانش‌آموزان در تابستان

هزار و۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی برای اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان کشور فعال هستند

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه با دو محور اردوهای یک روزه و سکوهای ایران قوی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دو طرح کشوری ویژه دانش‌آموزان در تابستان

عباس مهاجر در نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارت کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: برگزاری جشنواره‌ها، فرصت دیده شدن استعدادهای ناب است؛ پس باید این فعالیت توسعه پیدا کند.

وی افزود: در تابستان امسال برنامه اردوهای یک روزه درون استانی به منظور ایجاد نشاط، شادابی و آموزش زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان طراحی شده است.

وی با تاکید بر جریان سازی اردوها خاطر نشان کرد: بهترین راه برای تغییر و تحول، اردوهای دانش آموزی است چراکه برای دانش آموزان جذابیت دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سکوهای ایران قوی محور دیگری است که در تابستان پیگیری می شود و در این طرح به دنبال دیده شدن استعدادهای دانش آموزان هستیم.

مهاجر افزود: این برنامه از ۵ تیرماه آغاز می شود و دانش آموزان می توانند استعدادها و توانمندی های خود را در قالب هنر بدون هیچگونه محدودیت موضوعی به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی در تابستان فعال هستند و مقرر شده است که این کانون‌ها به پیشخوان فرهنگی هنری تبدیل شوند و به عبارتی ارائه خدمات را تسهیل و تسریع کنند.

مهاجر با تاکید بر اینکه هنر، تمدن ساز و ابزار تمدن سازی است، چرا که اندیشه را منتقل می‌کند، اظهار داشت: هنر، مقامی والا می‌شود اگر در خدمت انسانیت باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به سخنان شهید آوینی گفت: کربلا به رفتن نیست، بلکه به شدن است؛ چرا که اگر به رفتن بود، شمر هم کربلایی است؛ و همچنین آرمان‌خواهی انسان، مستلزم صبر بر رنج‌هاست پس یاد بگیر که صبورترین انسان‌ها باشی و همچنین گمنامی برای شهرت پرستان دردآور است و گرنه همه اجر و پاداش‌ها در گمنامی است.

وی ادمه داد: شهید آوینی می‌گوید «محکمه خون شهدا محکمه عدلی است که همه ما را به محاکمه می‌کشد پس این نشان می‌دهد که در پاسداشت مقام و خون شهدا مسئولیم و باید در تربیت موثر باشیم و در این راه نباید از قدرت هنر برای انتقال مفاهیم غافل شد.»

مهاجر افزود: مسئولان پرورشی فرهنگی، سکانداران ساحت هنری و زیباشناختی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید قَدر زمان، فرصت و موقعیت‌ها را بدانیم و به نحو احسن استفاده ببریم تا بتوانیم اتفاقات زیبایی را رقم بزنیم.

وی درباره تعداد مراکز فرهنگی فعال در کشور گفت: یک هزار و 182 کانون فرهنگی تربیتی و 346 اردوگاه در کشور برای استفاده دانش‌آموزان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار