معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دانش‌آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را رها نمی‌کنیم

کرمانشاه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت دانش‌آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل هرگز رها نمی‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را رها نمی‌کنیم

زهرا نجار در نشست کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی آموزش ابتدایی استان اظهار کرد: فقر و محرومیت مالی و زندگی خانوادگی دانش‌آموزان نباید توجیهی برای ترک تحصیل دانش‌آموزان باشد و تمام سعی ما این است که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی، جذب و در آموزش و نگهداری آنها نهایت تلاش خود را بکار بندیم.

وی افزود: در این فرآیند علاوه بر کار تیمی و درون دستگاهی، آموزش و پرورش نیازمند حمایت تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله مراکز حمایتی دارد و تمام خانواده‌ها نیز در این خصوص می‌توانند یاریگر باشند.

نجار، اجرای عدالت آموزشی و راهکار 3-5 سند تحول بنیادین را مبنای صحبت‌های خود قرار داد و گفت: آموزش و پرورش باید تمامی مناطق محروم و دور افتاده را تحت پوشش خود قرار دهد و این مهم از همان دوران قبل از دبستان شروع می‌شود چرا که گذراندن دوره‌ پیش‌دبستانی باعث ثبات یادگیری در دوره‌ ابتدایی خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: حوزه آموزش به‌خصوص آموزش ابتدایی یکی از مراکز مهم سرمایه‌گذاری بلند‌مدت است که نتیجه آن در آینده اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان مشخص خواهد شد و در این سرمایه‌گذاری عناصر آن یعنی معلم و دانش‌آموز مهم‌ترین فاکتور هستند، بنابراین باید در ارتقای کیفی سطح سواد‌آموزشی معلمان و ارتقای آموزش به دانش‌آموزان، حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشیم.

نجار در ادامه عنوان کرد: در راستای کار عملیاتی برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، مراکزی در معاونت‌های ابتدایی نواحی و مناطق متشکل از اعضای کارگروه شناسایی، جذب و آموزش و نگهداری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل تشکیل شده و راهبران، مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان موظفند دانش‌آموزانی را که به هر دلیل ارتقاء پایه نداشته‌اند را شناسایی و ضمن تماس با اولیای آنها وضعیت آنها را رصد کرده و در نهایت مشخصات اسمی و آدرس آن‌ها را به مراکز مذکور در ادارات نواحی و مناطق استان ارجاع دهند.

معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد: در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی، طرح تثبیت یادگیری یکی از برنامه‌هایی است که در ایام تابستان سال جاری برای دانش‌آموزان نیاز به تلاش بیشتر به اجرا خواهد در‌آمد که هدف این طرح این است تمام دانش‌آموزانی که به هر دلیل افت تحصیلی یا مشکلات یادگیری دارند و نیازمند آموزش‌های مکمل هستند را تحت چتر حمایتی قرار دهد.

وی در این زمینه همراهی تمام خانواده‌ها و مردم شریف استان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: تمام خانواده‌ها باید احساس مسئولیت کرده و در صورت وجود دانش‌آموز ترک تحصیل و بازمانده، در جهت جذب و نگهداری آنها با آموزش و پرورش نواحی و مناطق همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار