واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا:

آستانه تحمل انتقاد دولت سیزدهم، بستر یک گفتمان منطقی و منصفانه را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت آستانه تحمل انتقاد این دولت تا امروز، آستانه قابل توجهی بوده است و این می‌تواند بستر یک گفتمان منطقی و منصفانه را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آستانه تحمل انتقاد دولت سیزدهم، بستر یک گفتمان منطقی و منصفانه را فراهم می‌کند

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا در خصوص عملکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: «بزرگترین کاری که دولت انجام داد، واکسیناسیون عمومی بود برخلاف آنچه که در دولت دوازدهم مطرح می‌شد مبنی بر اینکه ما باید مشکلمان را با FATF حل کنیم تا بتوانیم واکسن وارد کنیم، شاهد بودیم که این مسأله به FATF ارتباطی نداشت. بنابراین شاهد بودیم که دولت سیزدهم با پشتکار و پیگیری های دیپلماتیک، توانست هم در داخل به خودکفایی برسند و هم واکسن مورد نیاز را وارد کنند. بیش از 120 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شد و مردم به آرامش روحی و فکری رسیدند.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: «کشوری حتی اگر ثروتمند هم باشد، اما مردمانش در حوزه اقتصاد و سلامت و تجارت و فعالیت‌های روزمره از آرامش روحی و روانی برخوردار نباشند، هیچ حاصلی نخواهد داشت.»

وی ادامه داد: «به اعتقاد من این مهم فارغ از هرگونه گروه‌گرایی است و همه به این اذعان دارند که دولت در این زمینه بسیار موفق عمل کرد و در بعد اقتصادی نیز واقعیت این است که دولت در حال آواربرداری از یکسری اقدامات و تصمیمات چالش برانگیز از دولت گذشته است و اینگونه نیست که انتظار داشته باشیم که دولت سیزدهم ظرف یک سال بتواند تصمیمات نادرست دولت‌های گذشته را برطرف کند.»

واعظ آشتیانی اضافه کرد: «بحث اقتصاد یک بحث گسترده است و پایه علمی و تجربی دارد و توانمندی‌های مدیریتی بسیار مهم است و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصاد باید خردمندانه و عقلایی باشد.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «تصمیمات لحظه‌ای و تصمیماتی که پشتوانه کارشناسی ندارد، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به کشور تحمیل کند. لذا دولت در حوزه اقتصادی چالش‌های سنگینی را تجربه کرده است. بدهی دولت به بانک مرکزی یک عدد سرسام‌آوری بود که دولت توانسته است آن را تسویه کند. و از انتشار بدون پشتوانه اسکناس را متوقف کرد و پیش فروش سرمایه‌های مهم کشور تحت عنوان اوراق قرضه در دولت گذشته و به یادگار گذاشتن برای دولت سیزدهم از موارد مورد اشاره است که نیازمند یک مدیریت عالمانه در حوزه اقتصاد دارد. و مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید کردند که موضوعات اقتصادی را باید با تعامل و خردمندی پیگیری شود. از این رو دولت زحماتی داشته است.»

وی ادامه داد: «تیم اقتصادی دولت آنطور که رئیس‌جمهوری انتظار داشت، به جلو حرکت نکرد یعنی به لحاظ مدیریتی چالش‌هایی در بخشی از تیم اقتصادی دولت داشتیم که با ترمیم یکی از وزرا در کابینه امیدواریم فردی توانمند در این حوزه مشغول به کار شود. ما در حوزه وزارت صمت نیز همین چالش را داریم و امیدواریم دولت در این موضوع چاره‌اندیشی کند.»

واعظ آشتیانی تصریح کرد: «استعفای وزیر کار در عین حال که انتقادهای فراوانی داشت اما نشان‌دهنده حسن نیت دولت بود به این معنا که دولت پای وزرایی که کارآمدی شان با چالش مواجه است، هرگز نمی‌ایستد و منافع مردم را فدای گروه بازی و دوستی و رفاقت نمی‌کند. وزیر مستعفی نیز درس اخلاقی به آن دسته از مدیرانی داد که در عین ناتوانی در دولت‌های پیشین از سمت خود استعفا نمی‌دادند و در عین حال رؤسای دولت‌ها از مدیر ضعیف حمایت می‌کردند.»

وی اظهار کرد: «دولت در حوزه دیپلماسی نیز موفق و شجاعانه عمل کرد هرچند که عده‌ای انتقادهای سیاسی می‌کنند و در عین حال سعی بر ایراد گرفتن‌های بی‌مورد به دیپلماسی سیاسی کشور دارند و اگر مانند دولت‌های گذشته برجام را به معاش مردم گره می‌زد، امروز همان اشخاصی که انتقاد می‌کنند، مجددا این انتقاد را متوجه دولت می‌کردند لذا از بعد سیاست خارجی، دولت هوشمندانه عمل می‌کند و به فرامین مقام معظم رهبری با دقت گوش می‌کند و مقام معظم رهبری نیز همواره تأکیدشان بر این است که از دولت حمایت شود. اما این حمایت به این معنا نیست که انتقادهای سازنده مدنظر قرار نگیرد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد‌: «بنابراین آستانه تحمل انتقاد این دولت تا امروز، آستانه قابل توجهی بوده است و این می‌تواند بستر یک گفتمان منطقی و منصفانه را فراهم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار